زندگی برتر

پرسش و پاسخ و مشورت درباره خانواده، مسائل شخصی، همسر، ازدواج، مسائل اجتماعی و ...

اختلافات من و خواستگارم خیلی زیاده چیکار کنم؟

  • ۲۳:۰۴

سلام خسته نباشید لطفا راهنمایی کنید: اختلاف من و خواستگارم خیلی زیاده چیکار کنم؟


یه خواستگاری برام اومده که از اقوام دور پدریم هستش و یه سری تفاوت هایی هست که من و نگران کرده . خواهش میکنم لطف کنید راجب تک تک سوالام جواب کامل بدید:


1-تفاوت سنی 8-9 سال من 24 سالم و ایشون هم 32-33 سالشونه به نظرتون این تفاوت سنی میتونه مشکل ساز بشه؟


2-تفاوت زیاد طبقاتی ما یه خونواده سطح متوسط هستیم ولی خانواده ایشون وضع مالی خیلی مرفهی دارن .به نظرتون این مشکل ساز میشه در صورتی که چون با هم نسبت دوری داریم از وضعیت زندگی ما خبر دارن؟


3-ایشون به غیر از مادرشون که خانه دار هستند بقیه اعضای خانواده تحصیلات عالیه دارن ولی ما در سطح معمولی هستیم و من لیسانس دارم به نظرتون با توجه به اینکه از ما شناخت دارند ممکن در آینده بابت این موضوع تحقیرم کنه؟


4-موضوع بعدی اینکه ما خونواده سنتی هستیم و مقیدبه حجاب (منظور از حجاب چادر نیستش همون مانتو روسری )و کلا من جلوی نا محرم ها حجابم و رعایت میکنم و خانواده ایشون زیاد حجاب براشون اهمیت نداره البته نکه بد بگردن مثلا عکسهایی که تو مسافرتهای خارج از کشورشون و گرفته بودن دیدم که حجاب نداشن


5-وآخریش اینکه من هیچ وقت دوست پسر نداشتم آدم مقیدی هستم نماز میخونم ولی اصلا آدم خشکه مذهبی نیستم و نگران این هستم که آدم معتقدی هست مثلا حلال و حروم سرش میشه ,ایمانش قوی هستو...البته همه ازش تعریف میکنن که پسر مودبیه ولی خب من از از خصوصیات اخلاقیش هیچ اطلاعی ندارم به نظرتون میشه بهش اعتماد کرد؟
و اینکه خونوادش منو براش در نظر گرفتن و ایشون هم قبول کردن مثل اینکه دلیل قبولیشونم پاک بودن(منطور دوست پسر نداشتن)و شناس بودن منه 
من از گذشته این آقا هیچ اطلاعی ندارم و از دوست دختر داشتن و کلا از روابطش اطلاعی ندارم خانواده تاییدش کردن که پسر خوبیه و دیگه اینکه من فکر میکنم به این آقا علاقه مندم حالا نمیدونم چون تمام ایده آآل های منو داره این حس و دارم یانه؟

 

برای پاسخ به این سوال به انتهای مطلب بروید

 

پاسخ های کاربران


سلام
1 - به شرطی که درک درستی از شرایط هم داشته باشید فکر نمی کنم مشکل چندانی داشته باشید . منظورم اینه که اون شما رو با روحیات و خواسته های یه دختر 24 ساله بپذیره و شما هم اون رو به عنوان یه مرد 33 ساله با روحیات خاص خودش قبول کنید . باید توان این رو داشته باشید که خودتون رو با هم سازگار کنید . پس اگه خواسته ها و انتظارات شما از زندگی خیلی با هم زاویه داره شاید بتونید مدتی از بعضی خواسته ها و انتظارات خودتون بگذرید ولی همواره این خطر وجود داره که خسته بشید . به عنوان مثال شما اهل مسافرت هستید و تقریبا هفته ای یک بار انتظار دارید که اون با شما به یه جایی بیاد . در مقابل ، اون اصلا اهل مسافرت نیست یا مسافرت های مورد دلخواهش محدود میشه به ایام عید و ... . طبیعی هستش که اگه شما به میل اون رفتار کنید بهتون سخت میگذره همین طور اگه اون بر خلاف میل باطنی با شما همراه بشه ، به اون هم سخت میگذره . پس ممکنه دیگه نتونید ادامه بدید .

2 - با هم از لحاظ اقتصادی  تفاوت چشمگیری دارید . این هم مشکلات خاص خودش رو داره . به قول آقای فرهنگ شما موقع ازدواج باید به این فکر کنید که طرف مقابل من شاخه ای از یه درخت بزرگه . دو تا شاخه باعث میشن که دو درخت با هم ارتباط برقرار کنند . 
اگه قرار نیست با هم رفت و آمد خانوادگی داشته باشید مشکل زیادی پیش نمیاد !!! ولی اگه ناگزیر از ارتباط هستید به تفاوت ها توجه کنید . 
به این فکر کنید که مثلا وقتی خانواده ی اون می خوان به خونه ی پدری شما بیان ، برای این که به اصطلاح شان اونا حفظ بشه در یه شب پدر شما مجبوره که بالای 100.000 تومان خرج کنه . 
در شب عروسی هدایای خانواده ی اون به شما طبیعتا باید میلیونی باشه ! خب اگه مثلا عموی شما در اون جمع یه هدیه زیر 500.000 تومانی بده ممکنه در بین اقوام شوهر شما یه حرفهای درگوشی زده بشه که خدای نکرده عموی شما شرمنده بشه . 
البته درک و فهم آدم ها هم مهمه . پس در مورد این مسائل هم فکر کنید . باز ببینید انتظارهای مالی این دو خانواده چه قدر با هم متفاوت هستش . از ریز مسائل مطلع بشید . شاید از شانس شما ، اونا در عین مرفهی ، خاکی باشند و اصلا این نگرانی ها وجود نداشته باشه .

3 - تفاوت سطح تحصیلات دو خانواده هم ممکنه مشکل ساز بشه . الان به قربون صدقه رفتن ها توجه نکنید . دو سال بعد که رفتارتون عادی شد ممکنه این تفاوت سطح تحصیلات در بگو مگوهایی که با هم خواهید داشت تبدیل به یه پُتک در زندگی شما بشه . بله اگه ظرفیت نداشته باشه ممکنه به منظور تحقیر شما بحث تحصیلات خانوادگی رو به میون بکشه . ممکنه به شما بگه فامیل های من همه دکتر و مهندس و استاد دانشگاه و  ... رفت آمد اون ور آب  ... ! ولی فامیل های تو چی ؟! همه فلان و بهمان !

4 - در مورد حجاب و اعتقادات هم تفاوت اساسی دارید . اگه بعد از ازدواج به شما بگه که باید مثل خانواده ام باشی ، چه کار می کنی ؟! اگه اون اصرار کرد و شما انکار ، آیا این توان رو دارید که پوشش تون رو کنار نذارید ؟ اگه کنار نذاشتید و اون هم با شما بدرفتاری کرد می تونید تحمل کنید ؟ مقاومت شما تا کجاست ؟ حاضرید به خاطر حجاب ازش جدا بشید ؟!
الان ممکنه بگه هر طور راحتی . ولی شما به دو سال بعد فکر کنید . در بحث اعتقادات تحقیق کنید . اونا چقدر به مقدساتی که شما اعتقاد دارید احترام میذارن . به ماه رمضان و محرم فکر کنید . ممکنه اونا اعتقادشون این قدر ضعیف باشه که رعایت این چیزها رو نکنن . 
پس قبل از تصمیم نهایی در مورد این چیزها هم فکر کنید .

5 - عدم اطلاع از خصوصیات اون اصلا خوب نیست . اگه هندوانه ای که خریدید سرخ و شیرین بود نوش جونتون ولی اگه کال بود چی ؟
اگه چند تا دوست دختر داره که هنوز ول کنش نیستند چی ؟ اگه با توجه به تفاوت هایی که دارید به طرف اونا کشیده شد چی ؟
پس قبل از جواب دادن ، حتما حتما در موردش تحقیق کنید . 

وقتی با هم حرف می زنید خط قرمزهاتون رو مشخص کنید . منظور از خط قرمز مسائلی هستش که به هیچ وجه نمی تونید ازش بگذرید . مثلا خط قرمز شما پوشش شماست . یعنی شما حاضرید برای حفظ پوشش تا طلاق هم پیش برید . اگه اون پوشش شما رو نپذیرفت یعنی قصد داره از خط قرمز شما رد بشه .
خط قرمز اون مثلا این می تونه باشه که شما حق ندارید روی حرفش حرف بزنید . هر چی اون گفت باید بگید چشم . اگه شما این رو نمی پذیرید پس قصد دارید از خط قرمز اون عبور کنید . 

اگه این خط قرمز ها از 3 تا بیشتر شد پس این ازدواج به صلاح نیست .
موفق باشید

 


نیلوفر آبی:

خواهر من شما بیشتر از اینکه علاقه مند اقا باشین- فکر کنم که بیشتر از شرایط و وضع مالیش خوشت اومده(ببخشید جسارت کردم)- با توجه به توصیفات شما- مطمئنا اون اقا تا الان چند تا دوست دختر داشته- میگی نه؟؟؟!! کم کم که باهاش رفت و امد کردی می فهمی- توی عکسهاش و مهمونی ها نگاه کن- ببین به دیگران دست می ده یا نه(همچین مواقعی زیر چشمی نگات می کنه که ببینی می فهمی یا نه)- در ضمن از لحاظ اقتصادی وقتی که خانواده شوهرت بیان خونه شما می تونید به شام مفصل به اندازه اونها که بیش از 500 هزار تومن میشه بدین- بالاخره باید هم طبقه و شبیه اونها مراسم بزارین که در مقابلشون کم نیارین- 
در کل اختلاف زیاد هستش

 


بوی یاس:

یک سوال از خانم سوال کننده خشکی مذهبی یعنی چی؟؟؟؟نکنه همون رعایت کردن اصولی و میگن خشکی مذهبی که من مخالف این کلمه هستم.
در ضمن با این شرایطی که بیان کردی جواب رد بدی بهتره ببخشیدا اینو فرض کن تو یه عروسی مختلط اصلا ایشون نگه حجاب نداشته باش شما خودت چی میتونی تو اون جمع انچنانی خودت رو نگهداری و نشکنی شاید یکی دوتا عروسی راضی باشه ولی مطمئن باش عروسی سوم چیزی هم نگه قیافش نشون میده از ژوششت راضی نیست
این یه نمونشه

 


خواهرت:

دختر خوب , عزیز دل خواهرانه بهت توصیه میکنم از خیرش بگذر.خانواده پسرا انقدر پررو هستند که برای پسرشون حتی اگر خوب هم نباشه دنبال بهترین هستند .به نظر من کاسه ای زیر نیم کاسه است .حتی اگر اینطور هم نباشه بعده ها همینا که الان همشون عاشقتن میشن بلای جونت.تجربه دارم که میگم عزیزم.یا حداقل استخاره بگیر ...

 


:-)

میدونی به نظر من مهمترین مشکل چیه اینکه اون پولداره و تو نمیتونی از این بگذری بنابراین بقیه مسائل برات مهم نیس ومطمئنم بهش جواب مثبت میدی

 


بوی یاس:

عزیز دل توافق یعنی دارین حرف میزنین و توافقتون تو حرف زدناتونه و این مطمئن باش تو عمل به هیچ توافقی نمیرسین. اینطوری که گفتین معلومه حتما ازتون جهازیه هم انچنانی میخواد یا اصلا در مورد دوست دختر شاید بهتون بگه باشه فقط شما ولی تو عمل نتونه ترک کنه مثل خیلی کارای دیگه مثلا همه ما مسلمونا میدونیم دروغ غیبت حرام در حرامه ولی کو تو عمل تونستیم کنارش بگذاریم؟؟؟ این اقا تا 32 سالگی اینطوری بزرگ شده چند روزه که نمیتونه عوض بشه!
راستی یه موردی هم گفتین که اقا پسر مودبه . اکثر اقایون مودبی که من دیدم از نظر اعتقادی ضعیف هستن و اخلاق رو قبول دارن و ایمانشون صفره یا خیلی کمه متاسفانه. سو’تفاهم نشه من دیده هامو گفتم. اونا میخوان اینطوری خودشون رو تو دل برو کنن.
در اخر خواهر گلم گول ژول و ادبش رو نخور

 


غضنفر:

؟؟؟؟؟!!!!!!!!بوی یاس؟!!!!!؟؟؟؟؟؟
اکثر اقایون مودبی که دیده از نظر اعتقادی ضعیف هستن و اخلاق رو قبول دارن و ایمانشون صفره یا خیلی کمه؟؟؟؟!!!!!?!؟
خیلی اونور پشت بوم نرو از اونور میافتی دادمیزنی غضنننننننفر!!!
تو کدوم محیط بودی که این همه آقایون مودب با اعتقاد ضعیف دیدی؟ 
اونوقت اینایی که اعتقادشون ضعیفه یا صفره،اخلاقشون را از کجا تقلب کردند؟
اونی که بی اعتقاده بی اخلاقم هست، مگر درشرایط محیطی خاص مجبورباشندّبعضی اخلاقهارا رعایت کنند.
پس" اکثر آقایونی که...."غلطه "بعضی ها......"
پس صرف مشاهده رفتار اخلاقی نمی تونه بیان گر میزان اعتقاد باشه.
پی بردن به اعتقاد نیاز به نشست وبرخاست طولانی ومشاهده رفتار در بوته های آزمایشی داره

 


بوی یاس:

××××××غضنفر×××××××
اولا نگفتم همشون در ضمن گفتم اونایی که من دیدم بله اقاهه لاییک بود خدارو هم قبول نداشت ولی چنان همه محو ادبش شده بودن که نگو مگه اخلاق حتما با ایمان همراهه؟؟؟نخیر اقا. این اقا اونقدر با دیگران با ادب رفتار میکرد که الانم که الانه بعد چند سال مرگش هم هنوز زبانزده همه هست و از ادبش میگن. اینجور ادما با زن و مرد و بچه راحت هستن نمیدونم از سیاستشونه یا واقعا مودب هستن.
در ضمن شما اگه ژستت به بهاییها افتاده باشه میبینید چطور با اخلاقشون طرف رو میکشونن سمت خودشون.
قبول دارم کسایی هم که ایمان خوبی دارن اونا هم اخلاق خوبی دارن منکر نشدم که ولی این افراد واقعا کم هستن که به خاطر خدا از هر چیزی میگذرن و اخلاقشون هم از ایمانشون سرچشمه میگیره
یه جوری میگین انگار فقط ادمای معتقد اخلاق دارن و بقیه اخلاق ندارن.

 


غضنفر:

یعنی اون آقاهه "اکثر"بود؟
بهایی ها اعتقادخودشونودارن وبی اعتقاد نیستند.ورفتارشون هم از اعتقادشونه.حالا بعضی اعتقاداتشون با ما شیعه ها در تضاده .
امابی اعتقاد به هیچ چیز پایبند نیست. ودر هر شرایطی اگر غالب برمحیط باشه هرچی به میلش باشه رفتار میکنه واگر مغلوب محیط باشه آتیش زیرخاکستر میشه.

 


 

برای ارسال سوال و مطلب کلیک کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan