زندگی برتر

پرسش و پاسخ و مشورت درباره خانواده، مسائل شخصی، همسر، ازدواج، مسائل اجتماعی و ...

چند تا سوال در مورد ازدواج موقت

  • ۱۷:۰۶

سلام


برای من چند تا سوال در مورد ازدواج موقت (صیغه) پیش اومده که ممنون میشم جواب بدین.
میگین پسرای مجرد چون به خاطر تحصیل و شغل و مسکن نمیتونن ازدواج کنن و برای اینکه گناه نکنن خودارضایی نکنن!و زنا نکنن! پس باید راهی باشه برای جواب دادن به نیازشون!

 

خب این سوال برای من پیش میاد که دخترا که زودتر از پسرا به بلوغ میرسن و زودتر از پسران این نیاز رو احساس میکنن خودتون هم در وبلاگ تون شاهدین که متاسفانه تعداد دخترانی که بر اثر فشار این نیاز مبتلا به خود ارضایی شدن کم نیستن پس تکلیف این دخترا چی میشه؟ایا باید همچنان گناه خود ارضایی رو ادامه بدن یا خویشتن داری کنن؟


لابد خیلیاتون میگین ازدواج کنن دخترا که برای ازدواج نیاز به شغل و درامد و ... ندارن و ازدواج براشون اسونتره و میتونن ازدواج کنن ولی به ازای هر پسری که به خاطر مشکلات اقتصادی و بیکاری نمیتونه ازدواج کنه مسلما یه دختر هم نمیتونه ازدواج کنه.

 

در ثانی یه دختر فقط به خاط این نیاز نمیتونه که با هر کی ازدواج کنه باید کسی باشه که هم کفو باشن و تا پیدا شدن این هم کفو زمان لازمه پس یه دختر تا پیدا شدن هم کفو خودش اونم تو این اوضاع جامعه چیکار کنه؟ خویشتن داری کنه اگه به خویشتن داریه چرا پسرا هم خویشتن داری نکنن؟


در مورد متاهلا که باز متاهلا رو با وجود داشتن همسر متاسفانه اجازه این کار داده میشه!

 

شاید بگین همه متاهلا نه اونایی که نیازشون رفع نمیشه باید برن سراغ صیغه یا اونایی که به دلایل کاری و ماموریت مدتی از همسرشون دور هستن، ماشاء الله هم که همه مردا خوشون جز این گروه خاص میدونن!!

 

سوالی که اینجا برای من پیش میاد اینه که وقتی زن نیازش با همسرش برطرف نشد تکلیفش چیه؟بره طلاق بگیره؟ خب با وجود بچه یا به همون دلایلی که مردا نمیخوان جدا بشن قادر به طلاق گرفتن نیستن پس تکلیف این زن چی میشه؟

 

یا اگه به طلاق گرفتنه چرا مرد وقتی که نیازش برطرف نمیشه و مشکل اساسی وجود داره طلاق نمیده و نمیره سراغ یکی دیگه ؟

در مورد ماموریت های کاری و شغلی هم بالاخره این مرد یه زنم داره که اونم از شوهرش دوره و اونم نیاز داره یا نه؟ وقتایی که نیاز داره و همسرش کنارش نیست باید چیکار کنه؟باز خویشتن داری!، سوال بعدیم اینه که اگه این کار حلال خداست چرا باید پنهونی انجام بشه چرا باید جایی ثبت نشه.

 

چرا مردا باید به خاطر این کار خیرخواهانه!!هزار تا دروغه وفریب به هم ببافن؟، چرا میگن اگه پسری قبلا صیغه کرده لازم نیست به طرفش بگه ایا این فریب دادن نیست بالاخره ما نباید بدونیم داریم با یه پسر ازدواج میکنیم یا با یه مرد ایا این فریب دادن باعث نمیشه عقد باطل بشه؟

 

و در اخر ایا این حق یه دختر نیست که بخواد با هم کفو خودش ازدواج کنه؟(منظور از هم کفو بودن تو این قسمت باکره بودنه) این حق دختر نیست با کسی ازدواج کنه که سالها مثل خودش خویشتن داری کرده؟

 

پاسخ های کاربران


پاسخ های کاربران

سلام

امیدوارم فکر نکنید می خوام از آقایون طرفداری بکنم .

میل جنسی در مردان و زنان خیلی با هم تفاوت داره . یکیش اینه که اغلب مردها سریع تحریک میشن و سریع هم ارضاء میشن . در حالی که برای تحریک و ارضاء شدن خانم ها توسط یه مرد غریبه حداقل 20 دقیقه زمان لازمه، اونم در صورتی که زن مقاومتی نداشته باشه. در آقایان این پروسه معمولا زیر 5 دقیقه است . گاهی آقایان با یک نگاه حرام تحریک میشن .

طبیعت زن و مرد رو خدا این طوری آفریده. برای همین هم اگه اشتباه نکنم در قرآن اول به مردها گفته شده که نگاه تون رو کنترل کنید و بعد به زن ها گفته که پوشش مناسب داشته باشید.

یکی از دلایلی که خدا این اجازه رو به پسرها داده که ازدواج موقت بکنن ولی برای دختران باکره محدودیت قائل شده همینه. چون سختی کنترل میل جنسی در مردها با زن ها قابل مقایسه نیست.یه مرد اگه بهش فشار بیاد این امکان رو داره که حتی با دشمن خونی خودش هم ارضاء بشه ولی زن ها این طور نیستند. یه زن وقتی به ارضاء جنسی میرسه که از طرف مقابلش رضایت داشته باشه و براش جذاب باشه.

با عرض معذرت حتی زن های بدکاره هم اگه از مردی خوش شون نیاد یا قبولش نمی کنن یا اگه به خاطر منفعتی راضی به اون کار بشن فقط خودشون رو در اختیار میذارن. سعی نمی کنن با مردی که از نظر اونا دلچسب نیست ارضاء بشن .

با توجه به تفاوتی که بین  روند تحریک و ارضاء شدن پسران و دختران وجود داره، آیا هنوز مخالف این سنت خداوند هستید. اگه منصف باشید خدا یه جای دیگه برای شما جبران کرده. میزان لذتی که شما خانم ها موقع ارضاء شدن با شوهرتون می برید چندین برابر آقایون هستش.

البته بنده هم موافقم با این موضوع که یه دختر باکره حق داره با پسری ازدواج کنه که قبلا تجربه ی رابطه ی جنسی نداشته.

" وقتی زن نیازش با همسرش برطرف نشد تکلیفش چیه؟"

سه راه برای زن وجود داره:

اول این که سعی کنه مشکلش رو به طرق مختلف حل کنه. حالا یا خودش مطالعه می کنه یا از یه روانشناس کمک می گیره، به هر حال سعی کنه ریشه ی مشکل رو پیدا کنه.

دوم ، تحمل این وضع!

سوم، جدایی !!!

ممکنه بگید چرا زن این حق رو نداره که مثل مرد در چنین شرایطی ازدواج موقت بکنه؟

برای این که بتونید با این موضوع کنار بیاید! و راحت تر این موضوع رو بپذیرید. نگاه تون رو گسترش بدید. فرض کنید زن هم مثل مرد می تونست در کنار شوهرش با یه مرد دیگه ازدواج موقت بکنه. چه اتفاقی می افتاد؟، آیا سنگ روی سنگ بند میشد؟، دیگه خانواده معنی داشت؟!

بازم ممکنه بگید خب اگه این طوره، پس این امکان باید از مرد گرفته بشه تا خانواده استحکام بیشتری داشته باشه!

بازم شما رو دعوت می کنم به نگاه بازتر. الان چند درصد مردان در کنار همسرشون با یه خانم دیگه ازدواج موقت کردند؟!

آماری در دست ندارم ولی چنین مردانی نایاب هستند. من نمی شناسم. شما چطور؟، می دونید اگه زن ها هم چنین امکانی داشتند چی می شد؟

شاید خنده دار باشه ولی شاید مردانی که به یک زن اکتفا می کردند نایاب می شدند!، ببینید قوانین دین اسلام چقدر قشنگ خانواده رو حفظ می کنه. به مردها میگه حق نداری چشمت دنبال زن یه مرد دیگه باشه . قید ازدواج با دخترها رو کلا باید بزنی چون اجازه ی زن اول لازمه ! اگه با زن شوهرداری زنا کردی نمی تونی باهاش ازدواج کنی حتی اگه شوهرش طلاقش بده ! پس باید به همون زنی که داری قانع باشی . فوقش می تونی با ترس و لرز یه زن بی شوهر که سه ماه از طلاقش گذشته باشه رو برای یه مدتی بگیری ! گناهی مرتکب نشدی ولی اگه زنت بفهمه تیکه بزرگت گوشته !

" چرا مرد وقتی که نیازش برطرف نمیشه و مشکل اساسی وجود داره طلاق نمیده و نمیره سراغ یکی دیگه؟ "

یه دلیلش می تونه بچه ها باشن. دلیل دیگه مهریه ی بالای زن !!!

" در مورد ماموریت های کاری و شغلی هم بالاخره این مرد یه زنم داره که اونم از شوهرش دوره و اونم نیاز داره یا نه؟ وقتایی که نیاز داره و همسرش کنارش نیست باید چیکار کنه؟باز خویشتن داری! "

دقت کنید که زن به این راحتی ها تحریک نمیشه . پس اگه وقتی شوهرش نیست کمی مراقب باشه فشار غیر قابل تحملی بهش وارد نمیشه . بر خلاف مرد که یه نگاه حرام کارش رو میسازه !

"  اگه این کار حلال خداست چرا باید پنهونی انجام بشه چرا باید جایی ثبت نشه . چرا مردا باید به خاطر این کار خیرخواهانه!!هزار تا دروغه وفریب به هم ببافن؟ "

به دلیل غیرت زن هاشون . همون چیزی که یه زن نباید داشته باشه . این رو بنده نمیگم ! حضرت علی علیه السلام میگه . چرا ؟ یه دلیلش اینه که زمینه های مرگ میر برای آقایون خیلی بیشتر از خانم هاست . جنگ ، کشته شدن در حین کار ، فرسوده شدن در اثر کار روزانه و بعد مرگ و ... . در جنگی که در دهه 60 علیه ما صورت گرفت ، چیزی نزدیک به 300 هزار پسر و مرد شهید شدند ! این یعنی چیزی نزدیک به همین تعداد زن بیوه شد و دختر هم شانس ازدواج رو از دست داد . من تعدای از اونا رو میشناسم . الان تو خونه ی پدری زندگی می کنند . به نظر میرسه هیچ شانسی هم برای ازدواج ندارند . از یه طرف سن اونا بالا رفته و از طرف دیگه کسی که در رنج سنی ازدواج با اونا باشه وجود نداره یا حداقل خیلی کم هستند .

باز قضیه ی آب گل آلود و ماهیگری !!!

اگه هم سن و سال های این دختران و زن های بیوه غیرت رو کنار میذاشتن و شوهرشون رو با اونا تقسیم می کردند الان این ها هم ... ! اصلا ولش کنید جدی نگیرید !!!

ببخشید طولانی شد .

موفق باشید

 


شهاب:
چرا با حکم خدا مشکل داری خب
بگو با صیغه مخالفم دیگه اینقدر مقدمه نمیخواد
اگر تو کشور ما مثل سابق خانه های عفاف باز میشد اینقدر مشکل نداشتیم
یه عده خشک مقدس با فرمان قطعی خدا مخالفت کردن این شد وضعمون!

 


سام:
باید بسوزی وبسازی.در ضمن اگر همچین چیزی ثبت بشه دیگه کسی ازدواج نمی کنه.در صورتی که شهوت جنسی برای ساختن صورت انسانی هست نه برای اطفای شهوت حیوانی. که الان کسی به این توجه نداره

 


-:
اگه قرار بود پسرا هم برای ازدواج باکره باشند که خود خدا تعبیه میکرد چرا با کار خدا مشکل دارین .خدا خودش به پسرا اطمینان داره و مهر و مومشان نکرده .ضمنا حس زنانه تان گل نکند هر چی خواستین بگین شوخی کردم هرچند بزرگی گفته زیر هر شوخی واقعیتی پنهان اس]

 


هدی:
به نظر من همان طور که پسر حق داره بدونه دختری قبلا حتی صیغه محرمیت خونده و حتی کار به رابطه جنسی نکشیده باشه؛باید مطلع بشه و پسر اگه بعدا بفهمه که دختر باکره نبوده می تونه عقد را باطل کنه.
دختر هم از نظر اخلاقی باید بدونه که این طرف پسر بوده یا مرد!!!!
من هیچ وقت طرفم را اگر قبل من صیغه کرده باشه ؛نمی بخشم.این عقیده منه.وگرنه ممکنه یکی واقع تو گروه خاص باشه و مجبور باشه.خب بره با همون گروه خاص هم ازدواج کنه نه با یک دختر پاک و باحیا!!!یا حداقل باید به دختر بگه اگه خودش مشکلی نداشت...
مردایی که می رن با زنان مختلف صیغه می شن،عاقبت تنوع طلب می شن !!!و دیگه نمی تونن از دختری که تاحالا تجربه نداشته و صفر کیلومتره لذت کافی ببرن.
وااااااااااااااییییییییییی من اصلا نمی تونم تصور کنم که همسرم قبل منننننننننننننننن!!!
اگه مذهب به اینه من با اینکه خودم خیلی دختر مذهبی هستم؛ترجیح می دم با همچین مرد مذهبی ازدواج نکنم!!!
هرچند که خیلی بعیده همچین فردی مذهبی باشه و بیشتر دنبال بهانه اند.یک فرد با تقوا می تونه خودش را کنترل کنه و فکرش همش تو رابطه جنسی نیست.تو محیط محرک نیست که همش تحت فشار باشه و...

 


دنیا:
منم موافقم این پستم
اصلا مشکلی با صیغه ندارم صیغه تو جای خودش درسته وکاملا درسته
ولی مشکل ما اینکه این بخش از قانون خدا هم مثل خیلی از چیزای دیگه دارند تغیرش می دند
اگر واقعا صیغه آزاد بشه کدوم پسری تن به ازدواج دائم می ده
این بندای که دوستمون گفتن واقعا موردهای هستن که غلط داره پیش می ره

 


بهار:
عالی بود عزیزم ، سوالت . عالی این سوال خیلی از دختراست ...
وای بحال روزی که فقط میشنوی یا بشنوی باید ساخت و آدما خودشون رو پشت این کلمه ها پنهان میکنن . این یک سوال کاملا عقلانیه .... مرسی که بازگو کردی و متاسفم که جوابی جز حرفهای تکراری و کلیشه ای نمیشنویم .

 


به شهاب:
با حکم خدا مخالفت نمیکنم
این سوالاتیه که برای من پیش اومده قران هم باید منطبق با عقل و منطق آدما باشه
نمیشه ادم هر سوالی بپرسه بگین اخه و جیزه حکم خداست نباید در این مورد چیزی پرسید هر سوالی که در این مورد پرسیده بشه به معنی مخالفت با حکم خداست!بهتره آدم در مورد دینشم تحقیق کنه و هر سوال و مجهولی که براش پیش میاد بپرسه تا اعتقاداتش محکمتر بشه.
به سام
چرا نباید ثبت بشه چرا میترسین از ثبتش؟

 


آدم و حوا:
صیغه کردن پسر در گذشته باعث فسخ عقد نمیشه و نمیشه گفت به این دلیل عقدوباطل شه ...

 


به آدم و حوا:
من اگه روزی بفهمم همسر ایندم قبلا صیغه کرده و قبل ازدواج به من نگفته هیچ وقت هیچ وقت نمیبخشمش و همیشه به چشم یه فریبکار بهش نگاه میکنم پس بهتره قبل ازدواج بگین که صیغه کردین و انتخاب بذارین به عهده خود طرف همونطور که خودتون دوست ندارین طرف مقابلتون چنین فریبکاری در حقتون بکنه!

 


mohammad91:
چرا پسرا میتونن همزمان با چند تا دختر ازدواج کنن و لی دختر ها نمیتونن؟؟
چون کلیدی که هر قفلی رو باز کنه شاه کلیده ولی قفلی که با هر کلیدی باز بشه خرابه... صرفا جهت طنز بود... به دل نگیرید... بچه ها مطمئن باشید صیغخ اینجوری ها هم نیست یه کم بد تو جامعه دیده شده... من نمیدونم خاصیتش چیه تنها چیزی که میدونم انقدرا هم بد نیست... یه جایی ثبت میشه... بچه اش ارث میبره... احتمال تبدیل به دائمش زیاده... عده داره... جلوگیری از تن فروشی... جلوگیری از زنا... و... من فقط اینا رو میدونم... خیلی از خوبی هاشو نمیدونم... فقط چیزی که میدونم مزخرف بودنشه... من اصلا نمیخوام بگم صیغه عالیه... فقط میخوام بگم خیلی خیلی خیلی جلوه داده شده ... طوری که زنا الان یه افتخاره... هر پسر یا دختری نکنه بهش میگن اُمُل... دیگه نمیشه تو ایران صیغه رو زنده کرد... چون مُرده که هیچ ... صد تا کفن هم پوسونده... اینجا فقط بحث های الکی و اعصاب خرد کن برای ما میمونه... یا علی...

 


سولماز:
آره واقعا... دخترا که باید صبرکنن تا یه خواستگار مناسب بیاد واسشون پس چه جوری باید به شهوتشون غالب بشن واقعا باید چیکار کنن؟؟؟؟چرا کسی یه جواب قانع کننده نمیده...؟

 


نیلوفر آبی:
من که با اینکه طرفم قبل از من صیغه کرده باشه مخالفتی ندارم- به شرطی که همون اولش بهم بگه- دلیل موافقتم این هست که خب کسی که برای من بیاد سنش بالای 30 هست و پسری هم که طبعش گرم بوده باشه تحملش کم هست تا بخواد شرایط زندگی رو اماده ازدواج بکنه(چون اکثرا تو این سن 30-35هر کی میاد یا مطلقه هست یا چند تا دوست دختر داشته و همون جلسه اول یا دوم حرف رو به سمت طبع جنسی می کشونن)- پس صیغه بودن رو به زنا کردن با دوست دخترش ترجیح می دم- اما الان همه به جای صیغه زنا انجام می دن که بین دختر و پسرها مد شده و اگه کسی انجام نده انگار بی کلاس هست- (من خودم اهل دوستی و این برنامه ها نیستم) اما خب وقتی شرایط جامعه رو می بینم- که تحملش برای یه مرد چقدر سخت هست- پس صیغه انچنان هم بد نیست- من از چندتا از دوستای متاهلم شنیدم که میگن شماها چون مجرد هستین هنوز چیزی احساس نمی کنید اما وقتی متاهل شدین می فهمین که همسرتون یک هفته نباشه چقدر سخته- حالا با توجه به شرایط جامعه که طلاق داره زیاد میشه- پس صیغه و ازدواج موقت هم یه راهی برای جلوگیری از فساد هستش و پسری که شرایط تشکیل زندگی رو نداره این راهها براش بهتره- صیغه که فقط رابطه جنسی نیست- اینکه خلا های عاطفی هم رو پرکنن- و اینکه یه همدم داشته باشن- مهم هست
یه روز سر کلاس اخلاق بعد از بحثی که بود یکی از پسرها تو کلاس گفت استاد الان هر شب برای پسرها عروسی هست
"حالا خودتون قضاوت کنید صیغه بهتره یا زنا؟!!"

 


شهاب:
شما دخترا که فقط حرف خودتون رو میزنید
شما بدون شناخت کامل از جنس مرد خودتون رو با مردها مقایسه میکنید درحالی که این مقایسه کاملا" اشتباه هست
یک آقا میتونه چندین معشوق داشته باشه ولی یک خانم فقط به یک نفر دلبسته میشه برو تحقیق کن از نظر علمی هم ثابت شده
درضمن تو آقایون کنترل نفس بسیار سخت تر از خانم هاست
چون هر جا که میرند این نفس لعنتی باشون درگیره
تو خونه تو خیابون تو کوچه همه جا علی الخصوص که مزاجشم گرم باشه دیگه بدتر

شما اینها رو نمیدونی فقط نشستی میگی خودتو کنترل کن

التماس دعا

 


کیانا:
سلام ؛ مطالبتون را خوندم و بسیار متاسف و متاثر شدم که با این همه هوش واستعداد چرا هنوز هم در آئیین اسلام مانده ای ، اگر اسلام و مکتب این راه را برای آقایون باز گذاشته صرفا از بعد شهوترانی نبوده است زیرا پیامبر عظیم و شان اسلام که از طرف خدا برگزیده شده است خو نیز همسرانی را اختیار کرده بود و این امر بدور از چشم پروردگار نبوده است، حال اگر مردی به کرات ازدواج کند با زنی یا زنانی که در نکاح او قرار گیرند( دائم یا موقت) اگر فرزندی به ثمر رسد نصب او مشخص است حال اگر زنی به کرات ازدواج کند پدر آن فرزند کیست، ضمنا" ازدواج موقت صرفا" جهت جلوگیری از اشاعه فحشا است نه برای شهوترانی که اگر غیر از این باشد گناه است.

 


به شهاب:
شما از جنس زن چی میدونید؟
شما هم نمیدونی که در زن حس قوی به نام حس مالکیت وجود داره که نمیتونه ببینه شوهرش با چند تا دیگه هم هست!
چرا هر حسی که در شما وجود داشته باشه حقه و در جنس زن نا حق؟
اصلا این چند تا معشوقه داشتن در زندگی یعنی چی؟
این موضوع ازدواج رو برای من خیلی خیلی بی معنی میکنه؟
اصلا تعهد در ازدواج یعنی چی؟
وفاداری در ازدواج یعنی چی؟
اصلا سهم من به عنوان یه زن زندگی تو ندگی چیه؟
اینکه با یکی ازدواج کنم بچه بیارم از بچش نگهداری کنم نیازشو براورده کنم هر وقت هم خواست بره باز با چند تا دیگه؟
اینطوری من خودم بیشتر از یه بازیچه نمیبینم و دوست ندارم خودمو بازیچه دست یه مرد بکنم!
من زندگی مجردی رو به این نوع زندگی ترجیح میدم.

 


maryam:
به نظرم بحث بی فایده اس.................
همین

 


سام:
اقا شهاب نمیدونم شما این نفس خبیث جنایتکارو رو میشناسید یا نه ولی اگر مزه اینها زیر زبونش بره دیگه واویلاست.من خودم تو سخترین مشکلات هستم.ولی مثلا اگر همچین چیزی ثبت بشه من تا دکترا هم زن نمی گیرم.وهمین طور سن ازدواج میره بالا و دیگه نمی تونیم اون عاطفه ورابطه صمیمی با همسرمون و بچه مون داشته باشیم البته صددرصد نمی گم.الان اینهمه جوان تو دانشگاه هستن فکر کنم باید یک میلیون زن بلکه بیشتر رو استخدام کنن برای اینکار.وفاجعه های بسیاری را شاهد میشیم.بعد این دخترای باکره می مونن تو خونه هاشون و باید بسوزن و بسازن.تا بخوان خودشون رو حفظ کنن.

 


نسیم:
یه سوال داشتم ازاقایون طرفدار عقدموقت - گفتیدکه عقد موقت فقط رفع نیازهای جنسی نیست وشما شرایط عقدموقت که دادن مهریه باشه رورعایت میکنید ویا نیازمالی اون خانمو تامین میکنید واقعا خیلی دوست دارم بدونم خیلی از اقایون که میگن به خاطر شرایط سخت اقتصادی عقد موقت را به عقد دائم ترجیح میدین اونوقت مسکن منظورم (جایی که رابطه شما با اون خانم)برقرارمیشه کجاست؟؟؟؟؟؟خونه شماهاااااا یا خونه اون خانما؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


fateme:
میدونید مشکل از کجاست؟
از خوده ما خانم هاست.
توی ازدواج موقت شرایط رو ما خانم ها تعیین میکنیم مثله عقد دائم نیست.اگه واقعا شما مردا قصدتون خیرخواهی برای زن های بیوه است اگه یکی از همین ها بگه خواسته های جنسیت رو کارندارم حق رابطه رو نداری.بازم حاضرید عقد موقت انجام بدید به قصد کمک و دلسوزی!!!
واقعا که ما خانم ها خیلی ساده ایم!!!!
میدونید شما مردا همه چی رو توی مسائل جنسی خلاصه میکنید واسه همین از زیر ازداواج دائم در میرید فقط به دنبال دوستی هستید و دخترهای ساده اید که فکر میکنن شما بخاطر ازدواج میرید سراغشون ناخودآگاه توی این بازی میفتن.اقایون اینو بدونید شما اگه ازدواج دائم نکنید و از تشکیل خانواده ومسئولیت شونه خالی کنیدو فقط بدنبال ازدواج موقت و دوستی های خیابونی بخاطره مسائل جنسی برید مطمئن باشید بعد از40 سالگی که این نیاز سرکشید و اون جذابیت های جوونی رو ندارید و دیگه مثل قبلا طرفدار ندارید اونوقته که تنهایی و افسردگی میاید سراغتون و از کارتون پشیمون میشد اینو از اقایونی که اطرافم بوده فهمیدم و نتایج اثبات شده داره پس با خودتون بازی نکنید فکر نکنید همیشه این شما هستید که پیروز میدون بازی هستید نه خانم ها و کلاه سرخودتون نزارید.مطمئن باشید چیزیکه در همسر اول و ازدواج دائم هست در چیزه دیگه وجود نداره که خداوند اینقدر سفارش ارامش و محبت رو داشتن.
ببخشید که طولانی شد امیدوارم بدردتون بخوره.
عیدتون هم مبارک

 


نفس:
اتفاقا میل جنسی در خانمها 93 درصد است اما در آقایان 7 درصد..... پس اصلا دلیل قانع کننده ای برای تنوع طلبی آقایان وجود ندارد.....

 


الیکا:
من نمیدونم این فکرا از کجا میاد.شما فتوای دوهزار سال پیشو میای با وضع الان وفق میدی؟!!!!  زنان شوهرانشونو تقسیم کنن با زنای بیوه؟!!  باریکلا. دیگه چی؟؟

من اگه یه پسری که بخواد باهام ازدواج کرده باشه صیغه کرده باشه تف نمیندازم توصورتش. من یه عمر خویشتنداری کردم. برم با یه هرزه ازدواج کنم؟؟؟ آهان. ببخشید یادم رفته بود صیغه حلال خداست. هرزه چیه! اینان مردان پاکدامنی هستند که نمی خواهند به گناه بیافتند.

 


سودا:
آقای نجفی خیییییییییلی جوابای بچه گانه ای داده اید. به درد زن قبل از قجر هم نمی خورد. چطور می خواهد زن امروز را راضی کند؟ 
لاتبدیلا لخلق الله ؟ شما این را یک حکم همه جانبه می دانید؟ آقا تفاوت را احساس کنید.
زن امروز این حرفهای شما برایش خنده آور و مضحک است.
موفق باشید.

 


محدثه . ع:
سلام

من چند وقتیه که وبلاگتون رو میخونم . ولی این اولین بار هست که نظر مو میدم ، چون واقعا نتونستم ساکت بشینم !. چیزی که تو این مدت متوجه شدم اینه که خیلی از افراد ، به خصوص خانوم ها از ازدواج موقت یا همون متعه ابزار تنفر کردن !

البته در بعضی جا ها هم این ابراز تنفر به عنوان یه حس قلبی نادرست نبوده ، اما این رو هم باید دونست که ازدواج موقت هم مثل خیلی از احکام الهی ، در درجه اول قرار نداره ، یعنی تو اولین مرحله نگفتن که مرد بره دنبال ازدواج موقت .

همون طور که امام کاظم(ع) خطاب به علی بن یقیطین می فرمایند : این کار (متعه) برای کسی رواست که خداوند او را با داشتن همسری از این کار بی نیاز نکرده است . و اما کسی که دارای همسر است ،فقط هنگامی می تواند دست به این کار بزند که دسترسی به همسر خود نداشته باشد .(این روایت رو استاد شهید مطهری در کتاب نظام حقوق زن در اسلام ذکر کرده اند ، که البته ممکنه این روایت ، عین احکام مربوط به ازدواج موقت نباشه ( چون اصلا فرآیند صدور احکام فرق میکنه و حکم الهی رو با استناد به یک حدیث نمیشه صادر کرد ) اما میشه گفت جز اخلاق اسلامی هست و عمل به موازین اخلاقی هم همونقدر ارزش داره پیش خدا ،که عمل به احکام)

اما ممکنه بعضی ها که طرف دار سر سخت ازدواج موقت هستند بگن پس اون همه روایت که درباره فضیلت متعه و ثوابش و .... اومده ، پس اونا که با این تعارض داره !

اما باز به استناد به کتاب استاد شهید مطهری یکی از دلایل اصلی توصیه معصومین ما به متعه به خاطر « احیای سنت متروکه » است . یه زمانی ، خلیفه دوم (عمر) گفت :« دو چیز در زمان پیغمبر روا بود ، من امروز آنها را ممنوع اعلام میکنم و مرتکب آنها را مجازات می نمایم : متعه زنها و متعه حج (حج تمتع)»

که البته بعد از عمر هم مردم به دلایلی باز این روند را پی گرفتند ( چون فکر می کردند حکم خلیفه ابدیت دارد ولی این حکم جنبه سیاسی داشته).

خب ولی متعه یکی از احکام الهی هست و نباید کاملا تعطیل شه . هر چیزی رو اگه خدا قرار داده یه دلیلی توش هست .

خلاصه اینکه معصومین (ع) برای اینکه این سنت کاملا ترک شده و حتی ممنوع شده دوباره احیا بشه اینقدر تاکید داشتن . ( البته این ممکنه یک دلیل مهم باشه و دلایل دیگه ای هم حتما هست و ما از اون بی اطلاع هستیم )

پس توجه می فرماییدکه نمیشه بعضی آقایون برای توجیه هوسرانی هاشون یا تنوع طلبی شون از این حکم الهی سو استفاده کنه ( همون طور که متاسفانه خیلی ها از احکام الهی سو استفاده می کنن ، ممکنه از این حکم هم بخوان سو استفاده کنن ! این دسته افراد سود جو! رو باید سپرد دست حاکم شرع . مطمینا اگه با عمل به یه قانون به یه زن ظلم بشه فرد ظالم پیش خدا باید جواب پس بده ! برا اینکه قوانین مورد سو استفاده قرار نگیرن حاکم شرع رو قرار دادن، حاکم شرع نباید بزاره در حق زن ظلمی بشه و باید قضاوت های عادلانه و آگاهانه بکنه ( مثل قضاوت های زیرکانه حضرت علی(ع) )

(و ضمنا این رو هم بگم که «ذواق» بودن (یعنی کسی که هدفش این است که زنان گوناگون را مورد کامجویی و چشیدن به اصطلاح! قرار بده) بسیار مذموم هست و فرد ذواق ،ملعون و مبغوض خدا معرفی شده . چون اساسا متعه جواز مباح بودن  هوا پرستی نیست ، جواز مردود دونستن ریاضت و رهبانیته و این فرد چون از متعه به نفع هوس رانی هاش استفاده کرده ، ذواق دونسته میشه).

بنابر این خانوم های مسلمون نباید نگران ضایع شدن حقشون باشن چون خدا حواسش به همه چیز هست و اگه تو این جریان ازدواج موقت و یا ازدواج مجدد به زنی کوچک ترین ظلمی بشه ( برای مثال از طرف شوهرش به خاطر هوسرانی یا تنوع طلبی طرد بشه و حتی از حق محبت دریافت کردن از شوهرش محروم بشه) شوهر گرامی اش!باید این دنیا به سزای عملش برسه و اگه نرسه اون دنیا خدا جزای عملش رو حتما میده !

خب پس این عزیزان که اظهار میفرمایند که آهاااااای مردم برین ازدواج موقت بکنید ، نباید یه جوری تبلیغ حکم خدا رو بکنن که مردم خیال کنن این حکم واسه هوسرانی کردن مرد ها اومده !

اتفاقا این حکم خدا خییییلی هم فایده داره ، اما تو جای خودش نه در هر شرایطی !

یکی از فوایدش دور شدن از زنا کردنه ! خیلی ها میگن این متعه با زنا هیچ فرقی نداره جز خوندن دو تا جمله عربی !

اولا که حکم خدا رو نباید اینطوری تحقیر کرد ! اینم حکم خداست چه دو جمله چه صد جمله ، خدا یه دلیلی داشته گفته این جمله ها رو بخونید دیگه !

دلیلش چیه ؟ دقیقا فرق ازدواج موقت و زنا همینجاست که مشخص میشه!

یه دلیل اصلیش اینه که تو این جریان صیغه خوندن تکلیف بچه احتمالی! مشخص میشه . این بچه دیگه حروم زاده نیست ، پدرش هم مشخصه . تو خیلی جوامع غربی عده ای هستن اصلا نمیدونن پدرشون کیه ! چرا؟ چون اون ها زنا می کنن و زنا یه چیز ضابطه مند نیست .

تو جریان زنا اون زن ممکنه در آن واحد ( مثلا تو یه روز!) با چند نفر مختلف رابطه داشته باشه ، اگه بچه ای تو این روابط به دنیا بیاد به راحتی مشخص نمیشه که چه کسی پدرشه . اما تو متعه ، یه زن اگه یائسه نباشه ، باید عده نگه داره تا اگه بچه ای در بین بود تکلیفش مشخص بشه و بی سرپرست نمونه .

( باز ممکنه در این بین عزیزانی بگن که هدف از ادواج موقت و یا حتی رابطه نامشروع و خارج از حیطه خانواده که تولید نسل نیست . بله من هم همین رو قبول دارم . اما احتماله دیگه ! این همه بچه نامشروع تو خیلی جوامع پس از کجا میان ؟ از زیر درخت سر بر می آرن ؟ نه خیر حاصل همن رابطه بی ضابطه زنا هستند ! خیلی خب اسلام لااقل اومده گفته اگه حتی بچه ای هم در این بین به دنیا اومد باید تکلیفش مشخص باشه . قوانین اسلام حتی حواسش به اون بچه بیچاره و مظلوم هم هست ! . پس یه دلیل اصلی اش دفع ضرر احتمای به بچه احتمالی هست)

خب پس فرق اساسی ازدواج موقت و زنا تو همین ضابطه مند بونشه . هر چیزی یه قانونی داره خب !

حالا اصلا بعضی ها میان میگن رابطه خارج از حالت دایم کلا کار بدیه ! چه ضابطه مند (یعنی همون متعه ) و چه غیر ضابطه مند( که میشه زنا ) . ولی این اصلا اظهار نظر درستی نیست . برا اینکه آدم به یه قانون نگاه کنه و دلیلشو بفهمه باید دید کلی نگر داشته باشه نه متعصبانه و یک طرفه .

متعه همون طور که ائمه هم توصیه کردن جایی داره و شرایطی . واسه ذواقی و لذت بردن مرد ها به شکل صرف قرار داده نشده .

یک دلیلش این هست که از رهبانیت و ریاضت جلوگیری بشه . چه برای مرد ها و چه برای زن ها ( البته قضیه خانوم ها تو این مساله چون اجازه پدر میخوان یه مقدار فرق میکنه ولی اونم میگم ) . خب چرا بعضی ها  میگن پسری که قبل ازدواج متعه داشته خائنه و ما باهاش ازدواج نمی کنیم ؟ برا این که خیلی احساساتی هستن !

خدا تو قرآن میگه «و عسى ان‏تکرهوا شیئاً و هو خیرٌ لکم و عسى ان تحبّوا شیئاً و هو شرٌّ لکم» یعنی چی ؟ یعنی گاهی دل شما ها و احساستون بهتون میگه یه چیز بده ولی خدا صلاحی توی اون دونسته که ازتون خواسته . بعدا (حالا ممکنه این بعدا تو همین دنیا مقرر بشه یا تو اون دنیا ) خواهید فهمید که چرا ازتون فلان چیز رو خواستیم . ما مسلمون ها نباید گمان کنیم که خدا ، نعوذ بالله یه جا نشسته که هر بنده ای هر چی ازش خواست بگه : چشم ! حتما ! امر دیگه ای نباشه !  نخیر خدا تا یه دستوری میده که موجب سعادت ما باشه چه دلمون و احساسمون ازش استقبال کنه و نکنه !

بنابر این دوست های عزیزی که درباره این حکم خدا اظهاراتی از قبیل « من که به شخصه از صیغه متنفرم و قبول ندارم» یا « صیغه رو من نمیتونم اصلا تصورش رو هم بکنم ! وااااای » و .... این دوستان باید توجه کنن که این حرفشون هیچ فرقی با این نداره که مثلا بگن « من به شخصه از روزه گرفتن متنفرم و قبول ندارم . چون من گرسنه ام میشه میخوام برم چیزی بخورم . این با احساس من هم خونی نداره که یه روز تمام گرسنگی بکشم ! عقلم هم میگه درست نیست خودمو این قدر گشنگی بدم»!!!

همون طور که نماز و روزه و ... حکم و دستور از جانب خداست ، متعه هم همینطوره . منتهی متعه همیشه واجب نیست بلکه بعضی اوقات واجب میشه .(وقتی یه نفر میدونه که به گناه می افته واجبه که ازدواج کنه . اگه شرایط بود که دایم ولی اگه نبود بازم چون اگه ازدوا نکنه به گناه می افته متعه بهش واجب میشه )

پس دوستا مستحضرید که اگه دلیل غلط بودن متعه رو احساسات یا عواطف خودتون می دونید کاملا در اشتباهید .

اینکه یه "مسلمون واقعی " بیاد بگه متعه درسته یا غلط این اشتباه محضه ! این نظر دادن فقط کار مراجع تقلید هست .ولی اگه یه مسلمونی بگه که قبول ! متعه درسته ! اما چرا ؟ این اشکال نداره . با وجود اینکه باید بهش عمل کنه  چون دستور خداست اما اگه درصدد دونستن دلیلش باشه خیلی هم خوبه چون اینطوری یقینش تو این حکم خدا زیاد میشه . اتفاقا میگن تو اسلام تو هر موضوع که بیشتر مورد حمله و تعرض و شکاکیت های فراوان قرار گرفته با نیرومندی و قدرت بیشتری هم جلوه پیدا کرده و محکم تر و استوار تر شده اون موضوع  .

خیلی خب اصلا دلیل متعه چیه ؟ ( چون فقط تا اینجا به ضابطه مند بودنش  اشاره کردم و همون طور که گفتم ممکنه این دلیل که آوردم کافی نباشه وفردی بگه اصلا نباید هیچ عملی غیر ازدواج دایم و خارج از چارچوب خانواده انجام بشه ، این دلیل رو که اصلی تر هست میگم)

دلیلش اینکه که اسلام رهبانیت و ریاضت رو برای مخصوصا برای مرد ها و  در درجه بعد برای زن ها مردود دونسته ، چون اسلام با فطرت و ذات آدم سر و کار داره و میدونه ریز به ریز وجو آدما چیه و چه احتیاجی داره ، برا همشون هم تدبیر های لازم رو اندیشیده . ما خودمونم هم میدونم این آزار روحی که ناشی از برطرف نشدن به  موقع نیاز جنسی و جسمانیمونه چه چیز وحشتناکیه .

تو همین وبلاگ هم خیلی ها از این وضع شکایت کردن و از ناراحتی هاشون ، یا از مشکلاتی که براشون پیش اومده گفتن . ( مشکلاتی از قبیل دوستی های نا متعارف و غیر شرعی و یا خود ارضایی یا حتی خدایی نکرده زنا ). این مشکلات هم همه ما میدونیم ناشی از چیه . ناشی از برطرف شدن به موقع نیاز ها .

بعله حالا ممکنه بعضی ها در این بین فقط بگن که باید پاکدامنی پیشه کرد و نباید کلا قبل ازدواج به نیاز جنسی توجهی داشت و ...

ولی این فقط پاک کردن صورت مساله هست . هر کس واقعا اهل فکر منطقی باشه اینو قبول داره که وضع جامعه کنونی ما اصلا وضع خوبی نیست و خداییش اگه کسی یه ذره ، فقط یه ذره هم ضعیف النفس باشه ممکنه امکان تحمل نیازش رو نداشته باشه . شما خیلی هاتون ممکنه از افرادی باشید که نفس قوی دارن و میتونن تو هر شرایطی خودشون رو کنترل کن .این خیلی هم  عالیه ، مقام و قرب شما هم پیش خدا محفوظ . ولی دین خدا که فقط برای افراد با نفس قوی نیومده ، اون بیچاره که تحملش رو نداره ، اون باید بره گناه کنه ؟ باید خود ارضایی یا زنا کنه ؟ نه ! ابدا ! چون این ها یا گناه های دیگه علاوه بر اینکه گناه هستن آدمو بیچاره میکنن ، فقط برای صحیح دونستن این حرفم کافیه یه سری به مطالب این وبلاگ مثلا تو بخش خود ارضایی بزنید تا ببینید که چقدر بیچاره میکنه آدمو .

بنابر این باید حتما یه راهی پیش روی فردی که واقعا تحمل نمیتونه بکنه و امکان به گناه کشیده شدنش خیلی زیاده ،باشه . واگرنه که خدا نعوذ بالله ستم میکرد به این بنده هاش که براشون نه راه پس گذاشته بود و نه راه پیش !

پس برا قبل ازدواج چه دختر و چه پسر ، "برا اینکه به گناه کشیده نشن" میتونن از ازدواج موقت استفاده کنن و نیازشون رو بیخودی سرکوب نکنن. بازم میگم ، اگه اونقدر نیازه براشون مشکل آفرین شده که واقعا احتمالش هست که بره دنبال گناه . وگرنه که کسی نگفته به جووون ها که قبل از ازدواج دایم همینطوری مثلا برا تامین ذایقه تنوع طلبی تون برین با این و اون رابطه برقرار کنین به اسم ازدواج موقت !

خلاصه اینکه ازدواج موقت قبل ازدواج اگه با دلیل باشه هیچ اشکالی نداره . اگه مثلا یه پسر متعه داشته قبل ازدواج دایم چه اشکالی داره به همسر آینده اش این موضوع رو بگه ؟ ( البته اگه همسر آینده اش اینقدر فهمیده و عاقل هست که بفهمه و درک کنه که نیاز جنسی یعنی چی و به گناه کشیده شدن یعنی چی ! اتفاقا در اون صورت باید افتخار هم بکنه که کسی که باهاش قراره ازدواج کنه نمیخواسته به گناه کشیده بشه و براش رضایت خدا مهم بوده ! ) اما خوب واقعا اگه این جناب همسر آینده ! فرد بی منطق و خیییلی زیادی از حد احساساتی تشریف دارن ، میتونه نگه و پنهان کنه البته اگه یقین داره که به زندگی زناشویی آینده اش آسیب نمی زنه و موجب مثلا طلاق ( حالا چه به صورت قرار داد کتبی و چه به صورت عاطفی) نمیشه ، به نظرم میتونه مخفی کنه ولی اگه دختر خانوم اصرار کرد که باید بدونم، مرد هم باید بگه چون اگه نگه یا یه چیز دیگه بگه میشه دروغ . درباره دروغ مصلحتی تو این زمینه هم باید از مرجع تقلید پرسید !

این قضیه اظهار موضوع به دختر خانوم رو برا این میگم چون واقعا خانوم ها احساساتی و گاهی بی منطق هستن مخصوصا در زمینه همین رابطه با همسرشون .که البته این احساسات چیز خیلی خوب و به درد بخوری هست ولی گاهی مشکل ساز و مانع از تصمیم گیری درست و با تفکر منطقی میشه ! ( همین تفکر غیر منطقی هم باعث میشه یعضی خانوم های عزیز با از کوره در رفتن و با غلیان  احساساتشون در این مورد ، بعد از شنیدن این حرف این قضیه رو ثابت کنن !!!)

واقعیت اینه که یه خانوم میگه پیش خودش که من دوست دارم شوهرم فقط من رو  دوست  داشته باشه و به کس دیگه ای فکر نکنه و .... . بله این  در جای خود درست ، روال عادی زندگی هم همینه ، اما اونجا که پای فساد و گناه میاد وسط یه خانوم مسلمون نمیگه که من احساساتم اجازه نمیده که شوهر آینده ام به کس دیگه ای حتی دست زده باشه !  بلکه باید به این هم فکر کنه که این مرد که  میخواد باهاش ازدواج کنه به هر دلیلی در معرض گناه قرار داشته . اون مرد واقعا توانایی اینو نداشته که بتونه صبر کنه و مطمینا اگه مسلمون نبود میرفت یه سر مراکز فساد و فحشا و مشکلش رو حل میکرد . اما حالا که مسلمونه و حرف خدا براش مهمه ، برای اینکه گناهی نکرده باشه  از متعه استفاده کرده .اون فرد که بالاخره یه جوری میرفت نیازش رو برطرف میکرد ، چه بهتر که از راه حلال برطرف کرده باشه . اما اگه عزیزانی هستن که میگن ما اصلا میخوایم فقط و فقط نیاز شوهرمون توسط خودمون برطرف بشه ، این دیگه تقصیر یه سری عوامله که خانوم ها خودشون و خانواده  هاشون  و همچنین اوضاع جامعه در اون مقصرن . مثلا با توجه به اوضاع فعلی جامعه وضع فرهنگی جامعه افتضاح شده ، خیلی ها که ترجیح دادن از راه حروم این نیاز رو برطرف کنن گند زدن به محیط اجتماعی . که البته خانوم های عزیز مطمین باشن که وضع فعلی نه تنها برای خانوم ها سودی داره که بازنده حقیقی این جریان اجتماعی خودشون هستن ! اینکه راحت میرن با یکی دوست میشن و خودشون رو در اختیار طرف میزارن ، اینکه میزارن هر کس و ناکسی به بدنشون و زیبایی هاشون نگاه کنه ، این اعمال و رفتار ها از جانب خانوم ها باعث شده طرفداران ازدواج تو جامعه رفته رفته کمتر بشه ، چون بدون هیچ ضابطه ای خودشون رو در اختیار هر مردی ( حالا چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ های دیگه !!!) قرار دادن . و مرد ها هم میان با خودشون ( اگه ایمانشون قوی نباشه ) دو دو تا چهار تا میکنن میگم ازدواج دایم کیلویی چنده ؟ ما مگه عقلمون کمه خودمون رو این همه تو دردسر بندازیم و دنگ وفنگ های ازدواج رو تحمل کنیم تا به یه زن برسیم که نیاز جنسیمون رو برطرفه کنه ؟( اگه  البته این فرد ازدواج رو فقط یه راه برا برطرف کردن نیاز جنسیش بدونه ، که این درست هم نیست) .بعله ، خلاصه که با این تفکر به ظاهر منطقی شون به راحتی میرن دنبال خانوم های گرامی ای که دونسته یا ندونسته دارن وضع اجتماع رو خراب میکنن !

از طرف دیگه هم باز بعضی خانوم ها ، تو همین شرایط طالب وخواستگار دارن ولی قبول نمیکنن و میخوان همه چیزرو ( مثل شغل ثابت ، خونه ،زدگی،ماشین و...) به صورت یه لقمه آماده بزارن دهنشون ، یا اگر هم خانوم این رو نمیخواد ، خانواده خانوم چنین انتظار بیجایی داره .(البته واقعا کم نیستند دخترایی که به هیچ وجه براشون چیزایی مثله مهریه بالا یا جهیزیه آن چنانی مهم نیس ) . خلاصه که این چند تا عامل و البته عوامل خیلی زیاد دیگه ای که دست به دست هم دادن تا جلوی تشکیل یه خانواده واقعی رو بگیرن نمیزاره که جامعه سیر عادی خودش رو طی کنه .

همین جنگ نرم که خیلی هامون هم چیزهایی راجع بهش شنیدیم ، هزاران هزار تاثیر مخرب تو جامعه ما داشته . تو این بحبوحه بالاخره ممکنه جوونایی هم باشن که ایمان دارن و مسلمون هستن و متاسفانه قربانی این وضع وحشتناک جامعه  شدن و مشکلاتی سد راه ازدواج دایم اون ها شده ، این افراد هم ممکنه نتونن دیگه وضع رو تحمل کنن ونیازشون شدید بشه .اگه برن ازدواج موقت کنن که خیلی براشون بهتره تا اینکه زنا کرده باشن .

بله !این بدبختی های نازل شده بر سر جامعه ما که یه سری هاشون از خودی هست و یه سری شون هم از غیر خودی ، باعث به فساد و فحشا کشوندن یه عده خیلی زیادی از جوونا و باعث تبیلغ زیاد وگرایش آدمای مذهبی یا نسبتا مذهبی به متعه شده ، که لااقل متعه خیلی راه حل بهتری هست و از خیلی ضرر و زیان های احتمالی جلو گیری میکنه .

به هر حال تو این مساله فقط میشه گفت:«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند). اگه افراد جامعه ما هم تلاش کنن که واقعا یه جامعه اسلامی حقیقی به وجود بیارن ، اون وقت اون عده خانوم های عزیزی هم که میفرمایند ما میخوایم شوهرمون فقط با ما بوده باشه ،مشکلشون تا حد زیادی برطرف میشه.چون توی جامعه اسلامی واقعی مشکلی به صورت آن چنانی نباید سد راه یه جوون برای ازدواج بشه .

که البته ممکنه بفرمایید چنین جامعه ای نیست ! منم میگم نیست ، الا زمانی که یه امام معصوم بین مردم حضور داشته باشه ومردم به دستوراتش عمل کنن .که اینجا افراد جامعه باید فقط برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنن تا ایشون بیان و این مشکلات رو از سر راه مسلمین ومسلمات بردارن . منتهی قبلش ما باید به حرف ایشون و بقیه ائمه گوش کنیم  و فعلا صبر کنیم . اگر در این بین به جوونی هم ظلم شد ، باید مطمین بود که خدا خودش حق اون فرد رو از همه اونایی که زندگی و شرایط رو براش سخت کردن میگره .ان شا الله که با ظهور حضرت مهدی(عج) تمام این مشکلات حل میشه.

و موضوع ازدواج موقت دختر ها . در این مورد اجازه پدر یا جد پدری لازمه و اگه نباشه عقد باطله . خیلی دختر خانوم ها میگن که پدر ها به هیچ وجه نمیزارن که ما از متعه استفاده کنیم و...

اولا که یدر بد دخترش رو نمی خواد . دختر ها منطقی نیستن اغلب در اینمورد و با چند تا حرف عاشقونه و عزیزم وقربونت برم و ... عاشق میشن و میخوان که با اون فرد باشن . دلیل این تو مسایله ازدواج دایم ممکنه فرق داشته باشه، چون این دختر قراره برا یه عمر زندگی با دیگرا ن تصمیمی بگیره و اگه گول حرفا و ادا واطوار عاشقانه طرف مقابل رو بخوره خودش رو یه عمر بدبخت کرده.

اینه که تو این مورد حتما اجازه پدرش که خوب یه مرده و احوال مردا رو  بهتر میدونه ومنطقی تر از دخترشه ،باشه .

واگر هم که نه ، این پدر بد دخترش رو بخواد و بخواد با جهل و نادونی اش جلوی یه ازدواج صحیح رو بگیره ، اگر دختر رشید و بالغ و عاقل باشه ، میتونه پیش حاکم شرع این موضوع رو مطرح کنه و بعد هم  با اجازه حاکم شرع ازدواج کنه . پس مشکلی نیست.

اما تو ازدواج موقت ممکنه بگید که مساله که یه عمر نیست ، میخوایم یه مدت با هم باشبم .اما مشکل این جاست که یه پدر میاد مسایل دیگه رو به جز احساسات و عاطفه و نیاز جنسی از قبیل آینده دخترش و این که ممکنه پای بچه ای به زندگی اش باز بشه . یا اینکه بعدا ممکنه بخواد با  یه نفر دیگه ازدواج دائم داشته باشه این ممکنه تو روحیه اش تاثیر بدی بزاره و... در نظر بگیره .

این درمورد دختر هایی که باکره اند و هنوز جوون هستن و واقعا امید به ازدواج دایم دارن .اما اون خانومی هم که دیگه واقعا از سنی که براش خواستگار بیاد گذشته و نمیتونه نیاز جنسی اش رو بیش از این تحمل کنه ، دلیلی نداره پدرش بخواد جلوی ازدواج موقتش رو بگیره و اگه مشکلی باز هم به صورت بی منطق و دلیل سد راه این موضوع بشه حاکم شرع به داد این دختر خواهد رسید.

اما باید دختر ها هم بپذیرن که "نیاز"جنسی تو مرد ها یه مقدار فرق میکنه و این بصری بودن اون ها کار دستشون داده و براشون هزار و یک جور مشکل ایجاد کرده مخصوصا تو جامعه فعلی ما . و احتمال به گناه و فحشا کشیده شدن اون ها بیشتره . پس لطفا تعصب ها رو خانوم  ها بزارن کنار و ادای فمنیست ها رو در نیارن و لااقل این احساساتشون رو کنترل کنن که موجب رضایت خدا هم هست .

مطمینا ، مطمینا ، مطمینا خدا به این صبر وتحمل خانوم ها  پاداش بزرگی میده .چون شرایط مرد و زن مساوی نیست که خدا بخواد حکم یکسان درباره شون بده . در این مورد هم نباید اینو فراموش کرد . اگه خدا یه چیز رو ازمون خواسته باید بدونیم یه حکمتی پشتش بوده و اگرنه خدا هیچ وقت و هیچ وقت کار بیهوده نمیکنه وحکم و دستور عبث به بنده هاش نمیده

دلایل دیگه ای هم البته ازواج موقت داره که واقعا تو این نوشته گنجونده نمیشه و برای بیانش لازمه یه کتاب نوشته باشه .دوستان خودشون هم میتونن حتما در این زمینه ها مطالعه داشته باشن . به خانوم ها هم پیشنهاد میکنم حتما حتما کتاب نظام حقوق زن در اسلام اثر شهید استاد مطهری رو بخونن ، خیلی از شبهه هاشون در مورد اسلام و حقوق زن برطرف میشه.

و ضمنا امیدوارم اگه واقعا به اسلام معتقدید و میخواید بهش عامل باشد ، به دور از هیچ تعصب و هیچ احساس غلط و بیجایی  دیگه اینقدر راجع به حکم الهی بد صحبت نکنید و به خدا و پیغمبر و اسلام دروغ وافترانچسبونید که مثلا از هوسرانی آقایون دفاع کرده.

در پناه حق .

پسر ناشناس:
من هم با صیغه مخالفم و هم با دوست دختر و از این جور کارها

 

 


Mm به محدثه . ع:
بله ادم باید خودشو از شرایط گناه دور کنه ولی اکثر پسرا خودشون تنبل هستن که سراغ دایم نمیرن مگرنه دختر خوب و بساز هم کم نداریم .خیلی از این بی پولی و اینا بهانه است و خودشونم دنبال یه دختر کامل میگردن.
و این که ما باید از کجا بدونیم که واقعا طرف داشته به گناه الوده میده؟
فقط با یه نفر بوده؟
بیماری های مختلف مثل ایدز هپاتیت و...نگرفته؟
و بعد از ازدواج بازم سراغ این چیزا نمیره؟
حکم خدا عبث نداره ولی بنده های خدا خورده شیشه زیاد دارن.
یکم سختی کشیدن خیلی بهتر از اینه که هزار تا مشکل واسه ادم پیش بیاد و کم نبودن اقایونی که این مریضی ها و اذیت کردن  اون زن و ...رو کشیدن.و ابروشونم رفته

 


Mm به آقای نجفی:
اول ممنونم از شما که مثل خیلی از اقایون که ففط منتظر یه بهانه هستند واسه انجام این کار نبودین ولی خیلی بهتر توضیح دادین.
یه سوالی که پیش اومده اینه که اون مدتی که اقا به دور ازخانواده هست اگر نگاهش رو کنترل کنه و فقط چند بار مثلا نگاهش بیوفته و خیلی خیلی هم گرم مزاج بیش از اندازه نباشه ایا اون هم میتونه؟میدونم خیلی سخته 
و این که در مورد زمان جنگ هم درست گفتین و من قبول دارم اگر مرد برهبجنگه و شهید نشه و زنشم نمیره اگر واقعا توانی و شرایطش رو داره بره یه زن دیگه بگیره چون واقعا لازمه.ولی خیلی واسه زن اول سخته ایا میتونه تحمل کنه میتونه ناراحت نباشه اذیت نشه افسردگی نگیره حسودی نکنه و مثل دوتا خواهر باشن واقعا؟

پاسخ آقای نجفی:
سلام
اولویت اول حفظ خانواده است، خودکنترلی در زمینه مسائل جنسی از اولویت های هر شخص باید باشه، بنابراین بنده معتقد نیستم که مردی که به همسرش دسترسی نداره همین که تحت فشار جنسی قرار گرفت بره به دنبال ازدواج موقت.
کنترل چشم و فکر مهم ترین ابزارهای انسان در افسار زدن به غریزه ی جنسی محسوب میشن، پس یه مرد در صورتی که چشم و فکرش رو کنترل کنه می تونه ماه ها و یا حتی سال ها غریزه ی جنسی خودش رو به خواب ببره.

توضیحاتی هم که بنده نوشتم صرفا تلاشی بود برای پاسخ به این سوال که چرا مرد می تونه با وجود داشتن همسر، به خاطر فشار جنسی ازدواج موقت بکنه، اما دختر به اجازه ی پدر نیاز داره و زن متاهل هم چنین اجازه ای نداره.

معتقدم بعضی از احکام خدا برای بستن دهان بهانه گیران هستش! یکیش همین حکم ازدواج موقت
طرف ممکنه بگه من از زنم دورم و فشار جنسی دارم، چشمم خورده به یه عامل تحریک کننده و ... ، چکار کنم؟ شاید اگه طرف صدای خدا رو می شنید، خدا بهش میگفت مگه نگفتم چشمت رو کنترل کن، مگه نگفتم از گناهان دوری کن؟!
اون مرد ممکنه بگه، حالا اتفاقی هست که افتاده، خودت منو این طور آفریدی که با یه نگاه تحریک بشم، حالا چکار کنم خدا؟! زود باش، برم گناه کنم؟؟؟!!!
خدا میگه برو ازدواج موقت کن !

این که یه زن متاهل بتونه یه زن دیگه رو کنار خودش تحمل کنه از عهده ی هر زنی بر نمیاد.
همون طور که عرض کردم حفظ خانواده، مقدم بر ازدواج موقت یا دائم مرد هستش

 


Mm به محدثه:
و لطفا به اقایون توصیه نکنید که نگه چون ماه همیشه پشت ابر باقی نمیمونه و هستن مردانی که نگفتن بعد زنشون فهمیده حالا میان میگن چی کار کنیم زندگیم داره از هم میپاشه.
اون اقا مجبور نیست با این خانم ازدواج کنه میتونه با کسی ازدواج کنه که هم فکر خودشه
این که مرد رفته این کارو کرده هم افتخار نداره .کسایی که این کارو کردن یا نخواستن به خودشون سختی بدن یکم یا واقعا نیاز داشتن.پس نه مرد راحت طلب افتخار داره نه مرد ی که ضعیف هست.
و این که اگر مردی یا حتی زنی این کارو کردن پس این که بعدا هم اگر مشکلی پیش اومد به خودشون سختی ندن بیشتره.
فقط زنها نیستن که مشکلی واسشون پیش میاد کلی مرد هم داریم که مشکل دارن.پس اگر خودشون نتونستین یا نخواستین به خودتون سختی بدین(که اکثرا میتونین و نمیخواین)دو روز دیگه اگر خودتونم مشکل پیدا کردین خانمتون طلاق خواست ناراحت نشید.
توصیه میکنم تا جایی که میتونید تحمل کنید و توقعات رو کم کنید و به سمت ازدواج دایم برین.
برای خودتونم بهتره.
انچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند.اگر یه همسر وفا دار میخوای بی خودی سمتی این چیزا نرو .
 زنی نیست که از این شوهرش بره دنبال این کارو خوشحال بشه .مگر این که از شوهرش منتفر باشه.هیچ مردی نیست که واقعا زنشو دوست داشته باشه و از این که طلاق بگیره و بره خوشحال بشه
یه چیزو میدونیم اونم اینه که اکثرا میتونیم .پس این که تا مریض شد و اینا برم یه زن دیگه بگیرم و برم طلاق بگیرم بیشتر بهانه است.خودشونم میدونن.درسته که زودتر تحریک میشن ولی این که تا یکی رو دیدن اختیاری از خودشون نداشتت باشن که دیگه نیست خدایی.سختت ولی شدنی.
اینارو ننوشتم که کسی به گناه کشیده بشه .نوشتم که الکی سمت این چیزا نرین.

 


Mm به آقای نجفی:
ممنون از جوابتون.
دیگه صد درصد مطمعن شدم کار نشد نداره ادم اگر بخواد میتونه.
موفق باشید

 


رویا بانو 21:
اقای نجفی کاملا طرف اقایون رو گرفتید من واقعا حس میکنم دین اسلام دین مرد سالاری هست اینکه میگید اقایون بصری هستد خانوما نه کاملا غلطه حداقل برای من صدق نمیکنه توی بیرون کم مردا و پسرایی رو نمیبینم که رفتن باشگاه هیکلی بهم زدن ویه تیشرت تنگ چسبون میپوشن وبا شلواری که برجستگی التشونو نمایان میکنه دیدن این صحنه خیلی ناجوره یعنی بعدش فقط مغزتووو باید کنترل کنی تصوراتی درمورد اون شخص نداشته باشی کمترین و معقول تری تصور ممکن اینه خوابیدن تو بغلش چه لذتی داره ( با عرض معذرت ) توی خانومایی طبع گرم دارن و قوه ی تصور قوی دارن کنترلش سخته ولی ممکنه ( همونطور که برای اقایون ممکنه ) وقتی خانوم لذت بیشتری از رابطه میبره پس میل به تکرار مکرر اون کار هم در خانوم بیشتر از اقاست درسته؟ پس کنترلش باز برای خانوم سخت تره درسته ؟درضمن شما که متاهلی چرا اینجوری میگی برای اقایون متاهل تا الان پیش نیومده موعد تخم گذاری خانوما یه هفته بعد قاعدگی خانوم بیقرار رابطه بشه غیر قابل کنترل باشه شهوتش؟؟؟؟؟؟!!!!باز شما اقایون باید ببینی و لمس کنید پس ما چی که دوران عادت ماهانه تا یه هفته بعدش هورمونامون بالا و پایین میشه نیاز نیست چیزی تحریکمون کنه اماده ایم و میل جنسی داریم و نیاز به لمس وصدا و هیچیی نیییییییس .اگر زنها هم میتونستن چند همسر داشته باشن باور کنید تعداد زنان تک همسری انگشت شمار میشد درحالی که به قول خودتون مردان کمی چند همسر دارن . اینکه میگید زنان به خودیه خود تحریک نمیشن یعنی چی تحریک نمیشن؟ مگه ما نیاز جنسی نداریم؟ این نیاز خودجوشه مگه دست منه تحریک شم یا نه؟ من مجردم رابطه هم نداشتم ولی با فیزیک بدنم که اشنام من فقط میتونم شهوتمو کمی کنترلش کنم یا سرکوب کنم یا خودارضایی . اینکه الان شوهرم پیشم نیس تحریک نشم واستم بیاد بعد مگه میشه اخه؟ من اون لحظه حس و حال رابطه دارم ولی چون تعهد دارم و وفادارم و خودارضایی هم درست نیس پس سرکوب میکنم تا طرف بیاد . خداوکلی فاز زنایی که شوهرشون صیغه میکنه باهاش میمونن رو نمیفهم احساس نمیکنن طرف خیلی ببخشید نجس شده ( بحثم حلال بودن و حرام بودن صیغه نیسا ) وقتی شوهرشون لمسشون میکنن چندششون نمیشه؟ حس نمیکنن طرف یه چیزی کم داره انگار نمیدونم چی ولی حس میکنم مرده چیزی رو از دست میده من خودمو جاشون میزارم اگه طرف لمسم کنه حالت تهوع میگیرم چون تصور میکنم با این دستا با بدن یه زن دیگه ممکنه چه کارها که نکرده باشه هووف . اگه زن مرده یه ادم لجباز و زبون نفهمی مثل من باشه معلوم نیس اینده اون زندگی چی میشه چون بهش میگم طلاقم بده منم برم با کس دیگه رابطه داشته باشم متاسفانه تربیت خانوادگیم نمیزاره در عین حال که همسرتم اینکارو کنم طلاقم بده منم بچشم شاید از این نوع رابطه خوشم اومد هرچند یر به یر نمیشیم ولی باز دلم خنک میشه حتی ممکنه تهدید به رابطه تلفنی و چتی کنم هرچند در مقایسه با کار اون هیچه. در اسلام به زن ظلم شده از نظرم نمونش همین که اقا تو ماموریت صیغه داشته باشه همسرش خویشتن داری کنه تا به وقتش !! هه. نمیدونم نظرم تایید میشه یا نه به هرحال موفق باشید .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan