زندگی برتر

پرسش و پاسخ و مشورت درباره خانواده، مسائل شخصی، همسر، ازدواج، مسائل اجتماعی و ...

32 سالمه و خواستگار ندارم

  • ۲۰:۴۵

سلام
من دختری 32 ساله و مجرد هستم و تا حالا حتی یک خواستگار هم نداشتم به خاطر اینکه زیبا نیستم الان تو این سن فشار جنسی واقعا بیچارم کرده دیگه طاقت ندارم صبر تا کی شاغل هستم و در آمدی بالای 2 میلیون تومن دارم خودم راحت می تونم یک زندگی رو اداره کنم .
الان با یک پسر 22 ساله که کارگر ساختمونه زمانی که داشت تو خونم کار می کرد آشنا شدم از نظر مالی خیلی ضعیفه توان اداره یک خانواده یا حتی گرفتن یک مراسم ساده رو نداره با هم حرف زدیم و تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم ولی باید تمام هزینه های ازدواج و حتی هزینه ی زندگی رو من تامین کنم چون اصلا اون در آمدش به خودش نمی رسه چه برسه به یک زندگی مشترک.
 این پسر از نظر قیافه عالیه ولی یکم لاغر و قدش هم اندازه خودمه اهل یکی از روستاهای دور افتادست خیلی سادست بیش از حد می خواستم از شما نظر بخوام ببینم ازدواج با این شخص به صلاحمه یا نه البته آزمایش اعتیاد داد و پاک بود و شغلشم قابل ارتقاست بالاخره روزی بنا میشه و در آمدش بیشتر میشه خوب بنا هم در آمدش خیلی خوبه خودتون نظر بدید

 

برای پاسخ به این سوال به انتهای مطلب بروید

 

پاسخ های کاربران


tohid:

به نظر من اگر می دونید ادم هست رهاش نکنید . انسان بودن خیلی مهم هست.هرکسی که درس می خونه نمی دونم سر مایه داره حتما مورد مناسبی برای ازدواج نیست.درامدشم با کمک شما انشااله درست میشه .به لطف خداوند عالم

 


...:

سلام عزیزم وااااااااااااااااااااای نکنی این کارو خیلی خیلی در اشتباهی.این پسر به ظاهر ساده فردا که وارد زندگیت شد کم کم خودشو نشون میده میشه ماری که تو آستین پرورش دادی با پول تو بزرگ میشه و رشد میکنه و بعد دیگه تو رو قبول نداره میره بایکی دیگه ازدواج میکنه.ادعاش میشه قد آسمون بعدمیشه بلای جونت.کلا بچه بازیا و کم عقلی هاش دیوونت میکنه و هزار هزار مشکل دیگه .عزیزم میدونم فشارجنسی و مهمتر از اون فشارعاطفی چقدر سخته ولی به خدا ارزش این کار رو نداره نداره نداره.لا اقل برو با پسر30 ساله که دانشجوی دکتراست ازدواج کن کم نیستن ازین جوونا چرا کارگر اونم 22 ساله شما هیچ کفویتی ندارین.
به خدا توکل کن که شوهری هم شان خودت نصیبت کنه امیدوارم ازین امتحان سربلند بیرون بیای.به نظرم من اگر جای شما بودم اگه از فشار جنسی میمردم تن به این ازدواج نمیدادم ترجیح میدادم24 ساعت فقط گریه کنم و از خدا کمک بخوام.خدایا به داد همهمون برس.امتحان سختیه.

 


آیلار:

مطمئنی سادست؟
میگن اگه زن و شوهر همسن باشن خوب نیست بعد شما می خوای بری بچه داری کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میدونی 2 روز دیگه که از تب و تاب افتادی، مثل چی پشیمون می شی؟!

 


نیلوفر آبی:

عزیزم منم هم سن تو هستم و خواستگارام هم شرایطشون مثل این اقا پسر بوده- اما الان اگه فقط از فشار جنسی و کمبود عاطفه رنج میبری- بعد ها باید کلی بدبختی بکشی با این اقا- باید یه بچه بزرگ کنی- خودتو از چاله به چاه ننداز- این همه سال کار کردی- سختی کشیدی اخرش مفت و مجانی بدی دست یه نفر دیگه - که وقتی عقلش سرجاش اومد بهت بگه تو مثل مادرم هستی - و بره دنبال یکی دیگه- چرا خودتو بدبخت میکنی- 
می تونی به خانم جلسه ای بگی که برات خواستگار بفرسته- اینجورمجالس کم نیستن- برای منم اومدن- اقایون مطلقه- یا همسر دوم- باز بهتر از اون پسره 22 ساله هست که در مقابل شما بچه هستش-
اشتباه الانت - اینده ات رو نابود می کنه

 


.:

من که نمی تونم قضاوت کنم چون واقعا با جزییات یا فکر دو طرف نیستم ولی مورد دیدم شبیه این فقط دختره 4 سال بزرگتر بود اونم شرایط شبیه شما خودش که متوجه نمی شد ولی پسره فقط خاطر درآمد ویه مسائل دیگه پاپیش گذاشته بود
اونم از چیزای که تعریف می کرد میشد برداشت کرد امیدوارم اینجوری نباشه ولی بازم شما بهتره سنجیده تر عمل کنی آقا اگر بالای 25 بود شاید مشید بیشتر اعتماد کرد بازم انشاا...بهترینا انتخاب کنی

 


بوی یاس:

ناامید شدم منم همسنای شما هستم ولی اینقدر ناامید نیستم
اشتباه دراشتباه اولا چون شما پیشنها دادی بهش ایشون هم به خاطر وضعیت مالیش قبول میکنه وگرنه حسی بینتون نیست همچین کاری نکن گرامی.
حالا اگه بگم با یه فرد قابل اعتماد ازدواج موقت کن همه میریزن سرم منو نصیحت کنن .

 


محمد امین:

سلام خواهر عزیز من از شما کوچکتر هستم و صلاحیت ندارم که پاسخگو باشم ولی نظرمو میگم به نظر من انسانیت به پول و روستایی بودن و شهری بودن و اینا نیست اگه پسره آدم خوبیه و میدونی میشه بهش اعتماد کرد و جوانب دیگه رو سنجیدی باهاش بمون و ازدواج کنین چونکه موقعیت ازدواجه دیگه بهتره بیشتر فکر کنین منم نظر ... قبول دارم ممکنه بعدا زیر همه چی بزنه چونکه پسری که تعهد مالی نداشته باشه به خانواده یعنی خرج خانواده رو نده پررو میشه و از قید و بند خانواده خارج میشه پس بهتره بیشتر بررسی کنی ببینی جنبه داره یا نه درضمن شوهر پیدا کردن به زیبایی نیست(میتونی سخنرانی های دکتر شاهین فرهنگ رو گوش کنی خیلی خوبه درباره ی پیدا کردن زن و شوهر هست) اگه هم حساسیت داری روی این زیبایی بهتره یه رسیدگی هایی بکنی از لحاظ مالی که مشکلی نداری خداروشکر پس به خودت برس هرچند به نظرم چهره ی طبیعی خیلی بهتره ولی بازم صلاح کار با شماست.موفق باشی

 


شیما:

سلام
10 سال کوچیکتر؟؟اونم با این شرایطی که خودت گفتی ؟؟
اصلاً همچین کاری نکن.
اون فعلاً میخواد برای رهایی از وضع اقتصادی خودش به تو پناه بیاره ،وقتیم که وارد زندگیت بشه و دور از جان شما خرش از پل بگذره دیگه شمارو خوب تحویل نمیگیره.
درسته که میگن 5تا انگشت مثل هم نمیشن اما عموی بنده زن گرفت،اونم 8سال کوچیکتر و البته دخترخاله خودش،اون موقع عموم 19سالش بود و الان 28سال،اگه بخاطر پسراش نبود تاحالا هزار بار از هم طلاق گرفته بودن.
عموم با دوستاش عشقو حالشو میکنه و زن بیچاره ش خرج خونه رو با چه سختی در میاره.
نکن خواهر من
هرگز شوهر نکردن بهتر از شوهر بد کردن است.بله خواهرم،اینجوریاس...

 


:)

من اگه جای تو بودم که احتمالا هم همینطور میشه هیچ وقت با همچین شرایطی که داشتم با همچین شخصی ازدواج نمیکردم

 


.:

سلام 
خواهر من اینکارو نکن
اون 10 سال ازت کوچیکتره.!!!!!!!!!!!!! 
بدردت نمیخوره .بچه اس. خیلی زود ولت میکنه 
پس چرا الکی میخوایی خودتو گول بزنی ؟ماشاا... خودت عاقل و بالغ هستی .خودت کلاه خودتو قاضی کن بنظر خودت این پسر برا همیشه در کنارت میمونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا و ابدا اینکارو نکن از ما گفتن بود 
خودتو با دست خودت ننداز تو چاه !!! 
اون چن وقت ک باهاش باشی ازت زده میشه میخواد بره با یکی دیگه .اونم تو این دوره و زمونه ک مردم تا کوچکترین مشکلی پیش میاد زود میرن سراغ طلاق 
میخوای مهره مطلقه ب پیشونیت بخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس عاقل باش و بی خیالش شو

 


یه دوست خیر خواه:

فوق العاده کار اشتباهیه
ازتون میخوام اینکارو نکنین.حیف شماست
خاله من تا 37 سالگى مجرد بود.ولى یه شوهر خوب گیرش اومد.صبر کنین.
خواهش میکنم به عنوان یک هم وطن

 


سارا:

سلام نمیدونم چی بگم واقعا!!شاید شما راه خاستگار پیدا کردنو بلد نیستی مثلا اینکه به یه سری مجالس برو و به خودت برس حالا اگه همه این کارا رو کردی جواب نداده واینم پسر ساده و خوبیه ازدواج کن ولی اگه من به جات بودم بازم صبر میکردم.نظر خونوادت چیه؟اجازه میدن با همچین شخصی ازدواج کنی؟

 


سکوت:

نمیدونم جای شما نیستم نمیتونم درکتون کنم.اما اگه شناخت داری روش،میدونی دل پاکی داره،اهل زخم و زبون نیس،آدم معتقدیه، با فهم و شعوره باهاش ازدواج کن،هرچند ک کارگرم باشه،خوشبخت شدن ب کارگر و دکتر بودن نیس ب فهمه،اگ داره باهاش ازدواج کن.با گریه کردن مشکلی حل نمیشه

 


فرزانه:

سلام.میدونم شرایط سختی داره تا کمی درکت میکنم.اما شاید الان از روی فشاری که بهت میاد همچین تصمیمی گرفتی نکنه ازدواج کنی بعد از مدتی ببینی اشتباه کردی.مخصوصا با این اوضاع که پسره ازت ده سال کوچکتره.درضمن کم پیش میاد پسرهای این زمونه توی همچین سنی تصمیمی بگیرن و بعئ پشیمون نشن.

 


حبیب:

باسلام خدمت آبجی محترم.به خدا نظری به اونصورت ندارم (واقعا خودم هم مات و مبهوت شده ام وقتی دارم نظرمومینویسم) خودتون ماشاءلله دیگه فرد جاافتاده ای هستید اما شما فکر نمیکنید 10سال باهم اختلاف زیادی دارین .فکر موقع بچه دار شدنتون هم کردین .البته همین پاکی ونجابتش برای شما مهم باشه خوبه دیگه .اگه جواب بله رو دادین امیدوارم که در این شب تولد حضرت فاطمه (ع) دعا میکنم و متوسل میشم به حضرت فاطمه (ع)بهترین زندگی را باهم داشته باشین وهمیشه سلامتی رو هم داشته باشین.(فقط میگم فکراتو خوب کن فردا پشیمون نشی)

 


نگین:

اگه همدیگه را دوست دارید و به خوب بودنش ایمان دارد اشکال نداره چون دیگه زمان این حرفایی که دوستان اشاره کردن گذشته اما...برحذر باشید که از روی فشار جنسیتون که عرض کردید تصمیم نگرفته باشید و فرد مورد نظرتون کاملا به بلوغ فکری رسیده باشه تا دو سال دیگه پشیمون نشه و دیگه اینکه تست مشاوره هم بگیرید و راجع بهش کاملا تحقیق کنید حتی اگه لازم باشه دوندگی زیادی.کنید و وقت بذارید بای این کار،با دید کاملا باز اقدام کنید تا خدای ناکرده دچار مشکل نشین،اگر هم به این نتیجه رسیدید که به درد هم نمیخورید بیشتر خودتون را درگیرش نکنید.

 


Avishan:

یعنی 10 سال ازت کوچکتره؟ میخوای به فرزندخوانده گیری قبولش کنی؟خوب همین که راه راستو میری خوبه. به جز اینکه ازت خیلی کوچکتره بقیه رو میشه یه کاریش کرد. من مادر یکی از دوستامم 10 سال از باباش بزرگ تر بود جدی میگم استثنا هست نمیشه گفت اما ریسکش بالاس

 


آسمان:

سلام
به نظرم اینکه10سال کوچیکتره ازشماوشمام حقوقت خوبه.دقت کن که فقط وسیله پیشرفت نباشی براش؟که بعدا ولت کنه.
مجردموندن تاشکست این مدلی ؟به نظرم بیشترفکرکن
ایشالله که خداکمکت کنه تصمیم بی پشیمونی ای بگیری

 


سپیده:

من اگه بودم هرگز این کارو نمیکردم.....اون الان بخاطر پول با شماس و فردا که خرجشو بدین دیگه میشینه تو خونه تو بری کار کنی و بدی اون بخوره یکم که قوی تر شه و بزرکتر شه میره دنبال کسای دیگه...با پوله تو حال میکنه و خودشو با کسای دیگه سرگرم میکنه....بیشتر فکر کن 10 سال اختلاف سنی کم نیست که ندید بگیری

 


سوال کننده:

شما نمی دونید من تو چه فشاری هستم و نمی تونید درکم کنید من یک دختر خیلی گرم مزاجی هستم که باید خیلی وقت قبل از اینا ازدواج می کردم منم دوست دارم مثل همه ی دوستام ازدواج کنم رابطه جنسی رو تجربه کنم معاشقه رو تجربه کنم بچه داری رو تجربه کنم یک سال پیش حتی راضی شده بودم به ازدواج موقت اینقدر که بهم فشار می اومد اصلا نمی تونم فیلم های عاشقانه نگاه کنم چون هم حسرت می خورم هم تحریک می شم واما اون پسر
شناخت کامل ازش دارم شما فکر می کنید چون کارگره بدرد زندگی نمی خوره اولا دیپلم ریاضی داره دانشگاهم قبول شده ولی پول رفتن به دانشگاهو نداشته و تو روستا یک مادر پیر داره که براش از اینجا پول می فرسته و رو پای خودش ایستاده 
زمانی که تو خونم کار می کرد از زندگیش پرسیدم اونم زندگیشو بازگو کرد خیلی زندگی غم انگیزی داشت تا جایی که من اشکم در اومدولی با این اوصاف نمازشو می خوند خداشم شکر می کرد

 


امین:

سلام خواهر عزیزم من نظرات رو خوندم جدا از کسانی صرفا نظر بقیه رو نوشتن منم با محمدامین موافقم شما سخنرانی های دکتر شاهین فرهنگ رو گوش بده توی اینترنت هست دانلود کن گوش کن که راجع به ازدواج و پیدا کردن زن برای آقایان و پیدا کردن شوهر برای خانومهاست همینطور که سارا جان گفت شما باید توی یه سری مجالس بری و به خودت برسی که محمدامین هم اینو گفته پس بهتره گوش بدی ببینی چی میشه مطمئن باش گزینه های بهتری هم پیدا میکنی از نظر من چند نکته منفی اینجا هست اولیش که بزرگترینشه اختلاف سنی شماست 10 سال خیلی زیاده حالا اگه اون بزرگتر بود یه چیزی مشکل بعدی اینه که آقایی که با این وضع ازدواج کنه و خرجش رو زنش بده احتمالش زیاده که خیانت کنه به همسرش اما بیا و نظر خودت رو برا چند ساعت کنار بزار و همینطور نظر همه کسانی که اینجا نظر دادن و برو سخنرانی دکتر فرهنگ رو گوش کن اگه معیارهایی که میگه رو طرف داشت که داشت اگه نداشت نکن ازدواج نکن و برو بخش بعدی رو گوش کن که راجع به همسریابی هست این آقا منظورم دکتر فرهنگ سخنرانی هاش همه جا هست کتاباش توی اروپا و آمریکا و دانشگاه های برتر برای مطالعه به زبان های دیگه ترجمه شده حتما استفاده کن.در پناه حق

 


سوال کننده:

ازش پرسیدم که قصد ازدواج نداری گفت که با این وضعی که من دارم تا آخر عمر نمی تونم ازدواج کنم بعد من شرایط خودمو بهش گفتم گفتم که تنهام نیاز به همدم دارم فهمید که منظورم چیه خجات کشید سرشو انداخت پایین بعد گفت من نمی تونم ازدواج کنم چون توانای دادن خرج یک خانواده رو ندارم و گفت حتی نمی تونم یک مراسم ساده بگیرم مادرمم تو روستا تنهاست باید از اون مراقبت کنم من از صداقتش خیلی خوشم اومد ازش تحقیق کردم حتی یک دروغم نگفته بود از نظر قیافه خیلی خوبه و چهره دلنشینی داره اصلا ازون آدمایی نیست که بره سراغ یه نفر دیگه جلو من از خجالت آب شد تا حرف بزنه من 32 سالمه دیگه بالغ شدم راحت می تونم یک نفرو بشناسم من اینجوری میگم که باهاش ازدواج کنم اگه خواست درسشم چون خوبه ادامه بده من هزینشو می دم تا در آینده شغل خوبی داشته باشه پدر مادرمم خیلی خوش حال شدن از اینکه با یک نفر آشنا شدم من از نظر مالی قوی هستم وهیچ مشکلی از نظر مالی ندارم ولی نیاز به همدم دارم به روستاشم رفتم هر چی گفته بود عین واقعیت بود خودش بهم گفته که می خواد هر جور شده هزینه عروسی رو جور کنه اما بعید می دونم با این در آمد بتونه اصلا از خوبی اون مطمئن باشید فقط می خوام بدونم آیا تو این زندگی میشه رنگ خوشبختی رو دید یا نه؟
تجربه ای مثل من دارید یا جایی دید که بتونن خوشبخت بشن

 


سارینا:

عزیزم میدونم که فشار زیادی رو متحمل میشی ولی این راهی که انتخاب کردی به کردستان است...
باور کن الان فقط بخاطر فرار از شرایط فعلی به این ارتباط رضایت دادی اما یقین بدون این مثل یک مسکن موقت میمونه
الانت رو نگاه نکن به هرحال هنوز جوونی اما بنظرت شرایط در 10 ساله دیگه چه جوریه؟
شما یک خانم کاملا بالغ که جوونی و پشت سرگذاشته و پخته شده و همسر شما .....؟؟
گذشته از اون شما چه جوری میخوای به کسی که حتی توان مدیریت اقتصادی زندگی رو نداره اتکا کنی
مطمئن باش تو همجین زندگی جاتون کاملا عوض میشه شما میشی مرد زندگی و ایشون باید چشمش به جیب شما باشه
تازه اگه مزه زندگی بی دغدغه و راحت طلبی زیر زبونش نره
به خدا توکل کن و ازش بخواه خودش کمکت کنه

 


زری:

سلام. نمیدونم چی بگم. این ازدواج قطعا اشتباهه و به صلاح شما نیست. بهتون پیشنهاد میکنم با خانم های مسئول مسجد یا حتی امام جمعه مسجدی که میری صحبت کن. شرایط و وضعیت مالی و ... رو براشون توضیح بده تا یکی مثل خودت لااقل از نظر سنی بهت معرفی کنن. بخدا پیدا میشه همچین موردایی. مشکل جامعه ما اینه که واسطه های ازدواج کم شدن وگرنه هر کسی با هم شان خودش ازدواج میکرد. عاقلانه تصمیم بگیر

 


غضنفر:

عقل ما میگه به صلاحت نیست .
ولی کار خدا بی حکمت هم نیست!
اگر تا اینهمه مردد هستی و واقعا درست ونادرست را تشخیص نمی دیدی با یک عالم دینی یا یک ریش سفید گیس سفید مشورت کن ودرنهایت استخاره هم کن. اما یادت باشه تواستخاره هم نباید هیچ وسواسی به خرج بدی خیلی ساده خودت استخاره کن خدا بزرگتر ازاین حرفاست که درگاهش نیاز به تشکیلات داشته باشه اگه استخاره هرچی گفت بی برو برگرد باید انجام بدی.

 


ریحان:

انشاالله که بهترین تصمیمو بگیرید.
قصه ی راپونزل رو خوندید؟
راپونزل بانوی جوانیست که جادوگری اونو توی ی قصر زندانی کرده و مدام بهش می گه تو زشتی.ی روز ی شاهزاده از کنار قصر رد می شه و دختر رو از پنجره می بینه.به دختر می گه تو چقدر زیبا هستی!
دختر موهای طلایی بافته شده ش رو از پنجره آویزون می کنه و شاهزاده اونو نجات می ده.
علت زندانی شدن دختر قلعه و جادوگر نبوده بلکه باور او در زشتی ش بوده.
در وجود همه ی ما جادوگرانی هست که نباید بذاریم مانع آزادی مون بشن.
منبع:کتاب راز شاد زیستن

 


Avishan:

اینجور که شما میگین لابد پسر خوبیه همونطور که گفتم دوستم مامانش 10 سال از باباش بزرگتر بود. مامانش معلم بود باباشم خیلی زمین پدری داشت کشاورز بود وضع مالیشون خوب بود البته بعد از چندین سال زندگی دوتا هم دختر داشتن اون موقع دختر بزرگشون مکانیک میخوند و کوچیکه هم هنوز دانشجو بود مادرش زن خیلی خوبی بود پدرشم همین طور. اگه بچه دوس داری زود بچه دار شو. حضرت خدیجه 20 سال از پیامبر بزرگتر بود. خیلی از همسران پیامبر ازش بزرگتر بودن. اینا برا اینه که عرف نتونه مانع خوشبختی ما بشه

 


رضا1:

بنظر من اهدافت از زندگی رو تعیین کن و بعد ببین اون آقا چقدر حاضر بوده تو گذشته نسبت به این اهداف تو زندگی خودش پایبند باشه اینکه میگی مثلا داره کار میکنه و خرج زندگی مادر پیرش را میده نشون از غیرت اون داره که اتفاقا خیلی خوبه و موارد دیگه ولی یه چیز میمونه و اونکه دیدگاه واقعی اون پسر در باره زندگی و اهدافش از زندگی چیه چون اون یه سر مهم رابطه است بیشتر در اینخصوص با خودش صحبت کن ولی بدون پیش داوری و بدون وابستگی احساسی یکطرفه اگه اونم حاضر بود مسیر زندگی رو با شما طی کنه خب بنظرم میتونید خوشبخت باشید البته خوشبختی ساختنیه نه یافتنی باید هردونفرتون بسازیدش این خیلی مهمه که افق نگاهتون تو زندگی همسو باشه نه صرفا مشابه

 


tohid:

جناب سرکار خانم سوال کننده شما برید زندگی پیغمبر اکرم رو ببینید با حضرت خدیجه با این اختلاف سنی زیادی که داشتن ولی زندگیشون زندگی متعالی بود.خودت را بسپار بخدا و با تضرع و زاری در خلوت شب از خدا بخواه که راه روشن رو بهت نشون بده.حرف منو جدی بگیر انشاله به حق پیغمبر وال پیغمبر نتیجه شو می بینی .من با اینکه 21 سالمه ولی حال شمارو خیلی خوب درک می کنم.بهتم گفتم که اگر انسان بود که چهره حرف زدن نشست و برخاست خوب نشون میده طرف چیکارست.رهاش نکن بهتره که تن به گناه ندی ویا اینکه تا اخر عمر ازدواج نکنی.أُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ

 


سکوت:

آره منم یکی از دوسام زن عموش 13سال از عموش بزرگتر بوده، 4تا بچه هم داشتن ک الان همین دوسم عروس عموش شده.اتفاقا مشکلات تفاوت سنی اکثرا وقتی مرد خیلی سنش بیشتر باشه پیش میاد

 


معین به توحید جان:

دوست عزیز.با احترامی که برای شما و نظراتتون قائلم باید بگم با این حرف شما مخالفم
اگر اون پسر مانند پیغمبر اسلام(ص) و این خانم مثل حضرت خدیجه باشه مسلما ازدواجشون عالی و بی مشکل خواهد بود ولی ...
اما خواهرم که سوال کردین :به نظر دکتر فرهنگ روانشناس دینی ازدواج با پسر کوچتر اشتباهه به دلایل مختلف اما شرایط شما هم اضطراریه برای ازدواج.اما این دلیل نمیشه با هر فردی که هم کفو شما نیست ازدواج کنید.از نظر سنی اقتصادی فرهنگی مثل هم نیستین...
از چاله در یایید که به چاه بیفتین

 


هیچکی:

سوال کننده عزیز...هر چی باشه بهتر از تنهایی...

 


حامد:

دخترم ازدواج کن اگه ته دلت ازش خوشت اومده همین امروز عقد کنید

تو بخاطر دل خودت ازدواج کن انشائ ا... خوشبخت می شین

 


tohid:

معین جان هم کفو نباشن هم کفو میشن اگر بخوان.که فکر نکنم اینطوری باشه.یک حدیث از پیغمبر اکرم ص هست که فرمودند:اگر می خواهی ازدواج کنی با فرد مومن ازدواج کن چون اگر دوست نداشته باشه بخاطر خدا ازارت نمی ده.

 


نسترن:

به نظربنده کار خیلی اشتباهیه،نه فقط به دلیل اختلاف سنی از نظر فرهنگی و اینکه شما خرج ایشون رو بدید مشکل وجود داره
گفتین تجربه همچین موردی رو داشتید؟!بله،از اقوام ما دختری بود که تقریبا در سن 33سالگی ازدواج کرد با اینکه از نظر مالی از پسر سرتر بود چون ایشون مثل شما سر کار می رفت و حقوق خوبی داشت....متاسفانه الان بعد از 4سال جدا شدند درحالیکه یک دختر 3ساله داره و شغلش رو به خاطربچه از دست داد و با تمام پس اندازش خونه خرید که اون رو پسره با کلک به نام خودش زد و الان که حسابی این دختر رو تیغ زده،میگه من از اولم تورو نمیخاستم ورفته با یک زن دیگه...
لطفا چشمتون رو به روی واقعیت های زندگی نبندید..این مورد ها هستند
حتما حتما به یک مشاور مراجعه کنید تا برای گرم مزاجیتون و این مورد خاص راهنماییتون کنند

 


Avishan:

قدیما مردم صاف و ساده بودن مثل این پسر اما الآن دقل شدن سیاس شدن. چطور وقتای دیگه میگیم الگوی ما زندگی پیغمبر و ائمه اس اینجور مواقع هم همینه. آدم باید به طرفش نگاه کنه. گفته هرکی هم باشه وحی منزل کیست خلاف شرع که نیست

 


رضا:

فقط بگو یا قسمت همچیز امکان داره هم خوبی هم بدی به امید خدا

 


mohamad.jabary:

خانم محترم سلام!
من که میگم کاملن اشتباه میکنی
چونکه شما با اون خیلی تفاوت سنی دارید
شما با اون ازدواج میکنید که از تنهای در بیاید
بر عکس هنوز تنها 
شما فک میکنید نیاز جنسی شمارا برآورده میتواند
خیر
در ضمن با ندانم کاریش چی کار میکنی
فردا مردم هم ترا ,هم اونو سرزنش میکند
شما را میگه تو با پسرت رفتی همبستر شدی
به اون دوستاش وخانواده اش میگه دیگه کسی نبود 
که رفتی با کسی که ده سال تفاوت سنی دارد ازدواج کردی
وقتی دستو بالش باز شد مخفیانه یکی دیگه پیدا میکند
که تو از دنیا بی خبر باشی
برو با کسی ازدواج کن که هم سن یا که سه سال کوچک یا سه سال بزرگتر ازشما باشد 
حد اقل نیاز جنسی شما برآورده بشه
حد اقل تا آخر عمری کنار هم باشید
به این دور و زمان مردم با هم سن خودش ازدواج موفق 
نداره
چه برسه با یه بچه که دهنش بوی شیر میدهد

 


فرزین:

با درود
خانم اصلا بحث سر این نیست که اون آقا پسر آدم بدیه یا خوب، اینم قبول که شما تحت فشار جنسی هستی اما آیا ازدواج فقط برای رفع نیاز جنسیه و با این ازدواج همه مشکلات شما حل میشه؟ چندماه که گذشت و از زیر این فشار جنسی که رها شدی اونموقع فکرت هم آزادتر میشه و میبینی چه اشتباهی کردی! اونموقع دنبال اون آرامشی که ازدواج برای آدما به ارمغان میاره میگردی اما پیداش نمیکنی، حتی حرف همو هم نمیفهمید که البته طبیعیم هست چون شما 10سال قبل تو موقعیت فعلی این آقا پسر بودی! در واقع عملا از زیر بار یه فشار (جنسی) خارج میشی و میری زیر بار یه فشار سنگینتر و بدتر، این حرارت و تب و تابی که الان داری برات تبدیل میشه به یه زمهریر غیر قابل تحمل. 
تو نوشته هاتونم دیدم که تاکید بر زیباییش کردید بنظرم یه جورایی مجذوب این زیباییش شدین و شده ملاک اصلی تصمیمگیریتون، اگر اینجوره که اشتباه اندر اشتباه! 
میبینید که اکثریت نظرها هم شما رو منع کردن از این کار پس بیشتر تامل کنید برخی هم ازدواج پیامبر اسلام و خدیجه رو بعنوان برگ سبزی برای انجام اینکار براتون مثال زدن، تعجب میکنم! آیا نمیدونن که زمانه فرق کرده و از همه مهمتر پیامبر اسلام ازدواجاش سیاسی بوده؟!
در هر حال من معتقدم ازدواج صرفا برای مسئله جنسی نتیجه خوبی نخواهد داشت
شخصا واقعا از بکار بردن واژه صیغه موقت بدم میاد اما اگر واقعا تحت فشاری و اهل ابتذال هم نیستی بهش فکر کن، بنظرم لااقل آسیبش در بلند مدت براتون کمتر از این ازدواجه..

 


219:

یه دوست واسه خودت پیدا کن همین

 


67:

عزیزم ازدواج کن.

 


ح:

ازدواج  کن  ولی   حق  طلاق  بگیر  
فوق فوقش  بعدا   طلاق  میگیری  , بهرحال  مطلقه  باشی   بهتر از اینه  که  مجرد  باشی
تو  دیگه  بیشتر  از این نمیتونی  مجردی  رو  تحمل کنی

 


...:

ماهی دومیلیون حقوق داری برو دماغتو عمل کن! کلی خوشگل میشی خواستگارا سرازیر میشن. لباسای شیک بپوش. اعتمادبنفس بالا فراموش نشه!
با این آدم ازدواج نکن. الان دیگه انقدر علم پیشرفت کرده آدم زشت معنی نداره. همه چی چاره داره.

 


زهرا:

منم 32 سالمه   کم سن و سال  دیده میشم  20 ساله دیده میشم و شایدم کمتر اما  ده سال خوب نیست حداقل اگه بالای 25 بود  بهتر بود ولی باز هم  سنت زیادم نیست بهترین گزینه رو پیدا میکنی .

 


مهیا:

یکی از اشناهایه من با موقعیته شما با یک پسر ازدواج کرد البته اون فامیله من ازدواجه سومش بودو پسره هم کارگر نبود بیکار بود زندگیه نسبتا معمولی ای دارن  بنظره من اول خوب فکر کن بدش استخاره کن  اگه خدا بخاد میتونی کنارش خوش بخت باشی

 


حسین موسیوند:

احساساتو کنار بزارید با عقل جلو  بریت . به نظر من اشتباهه. 

 


 

 

برای ارسال سوال و مطلب کلیک کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan