زندگی برتر

پرسش و پاسخ و مشورت درباره خانواده، مسائل شخصی، همسر، ازدواج، مسائل اجتماعی و ...

پایان رابطه عاطفی چه تاثیری بر دخترها می گذارد؟

  • ۲۱:۵۲

سلام دوستان


من یک سوالی داشتم که ممنون میشم خانم های محترم من رو راهنمایی کنن.


جهت امر خیر، از طریق خانواده ام با دوست خواهرم آشنا شدم و با زیر نظر دو خانواده صحبت هایی را برای آشنایی داشتیم اما این صحبت ها برای اون بود که ببینیم اگه اشتراک ها هست برای خواستگاری اقدام کنیم


مدت آشنایی ما 4-5 ماه بود و فقط 4 بار ملاقات حضوری داشتیم و باقی بصورت تلفنی و پیامکی.اشتباهی که من کردم (که دلیل آن بی تجربگی من بود) آن بود که خیلی زود به دختر گفتم که شما را پسندیدم و انتخابتان کردم اما با گذشت زمان و بهانه هایی که خانواده آنها آوردن و شناخت بیشتر، بعد از 4-5 ماه به ایشان گفتم که نسبت به این موضوع دلسرد شدم و عذر خواهی کردم.هر چند که چند باری به ایشان گفته بودم که موضوع ما 50-50 هست.


*** اما فکری که خواب را از سرم برده این است که ایشان گفتند که :


--این موضوع برایشان فاجعه است و من نگرانم که آیا گذشت زمان حال ایشان را بهتر می کند؟


-آیا دختران بعد از جدایی، با یادآوری آن پسر خیلی اذیت میشوند؟


آیا برای خواستگار بعدی با مشکل مواجه نمیشن؟(به عبارتی می تونن حرف های محبت آمیزی که بین ما زده شد را فراموش کنند)

 

با تشکر از همه خواهرای خوبم

 

پاسخ های کاربران


ثمین:

عزیزم خداروشکر کن که قبل از ازدواج چشمات رو به مسایل و اختلافات بعدی باز شد و فرصت داری تصمیم بهتری بگیری

درباره اینکه اون خانم چه اتفاقی براش میفته نمیشه نظر واحد داد
به اخلاقش طرز فکرش خانوادش سن و سالش و خیلی چیزای دیگه بستگی داره
اما میگن زمان بازکننده ی کورترین گره هاست

مطمئن باش هر اتفاقی هم براش بیفته بدتر از یه زندگی سخت و پر مشکل با شما نخواهد بود
به قولی میگن"یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی بی پایانه"

سعی کن قانعش کنی که به درد هم نمیخورید اینجوری راحتتر فراموش میکنه
ان شاالله خدا کمکت کنه و بهترین راه رو جلو پات بذاره

 


22:

میشه گفت بازیش دادی
پسرا تا موقعی که سر سفره عقد نشینن هرلحظه اگر هم بهم بخورده عین خیالشون نیست اما دخترا تا موضوع جدی شروع میشه فک می کنن همه چی تموم شد درسته این طرز فکر اشتباهه ولی چه می شه کرد تو یه کتاب اینو خوندم
گذر زمان کم رنگش می کنه ولی هیچ وقت یادش نمی ره
شاید بی اعتمادش کرده باشی و از این به بعد هرکی بخواد باهاش 2 کلام حرف بزنه گارد بگیره نمی دونم می گم شاید ولی احتمالش زیاده
مطمئن باش تا یه مدت ( مدت زمانش بستگی به شخصیتش و شدت ارتباطتون داره ) اصلا به ازداوج و پسر جماعت فکر نمی کنه بی دلیل اگه خانوادش بهش گیر ندن همه خواستگاراشو رد می کنه
بازم می گم بستگی به وابستگی و دلبستگی طرفین داره ولی کاش مراعات یه سری چیزا رو می کردین

 


دخترک دلتنگ:

درسته که باید تصمیم درست رو گرفت ولی اون دختر داغون میشه.من شرایطی شبیه شما داشتم و خودم به این نتیجه رسیدم که ما مناسب هم نیستیم ولی الان بعد از گذشت یکسال هنوز بهش فکر میکنم ,خوبی ها و محبت هاش از جلوی چشمام دور نمیشه.خیلی شبا فقط به یاد آغوشش خوابم میبره و به خاطر اینکه از ناراحتیش پشت سرم بدگویی کرد و آبروم رو برد اعتمادم رو به مردا و حرفای عاشقانه شون از دست دادم....نمیدونم شما پسرا چرا انقدر زود وارد مرحله ی احساسی میشید بعد به همون سرعت همه چیزو فراموش میکنید ولی دختر بیچاره تا مدت ها شاید سال ها با عشق شما زندگی میکنه....

 


دختر دی:

بستگی به اون دختر داره.اینکه چقدر حساسه!
واسه یکی از دوستام این اتفاق افتاد بعدش ب قول خودش خواست از پسرا انتقام بگیره تبدیل شد به یه پسرباز واقعی.
ببخشید ولی حال خودتون بعد چهارپنج ماه رابطه خوبه؟

 


بوی یاس:

خدا خیرت بده شما 4-5 ماه با ایشون بودی حالا تصمیم گرفتی؟همون بهتر که زیر یه سقف نرین چون باهم ازدواج کنین کنارهم بیشتر به عیوبش ژی میبری و بیخیالش میگیری و طلاق میگیری.
خوبه دوست خواهرت بوده بهتر نبود از طریق خواهرت رفتاراشو درنظر بگیری و بعدا پا جلو بزاری؟
نمیدونم اگه دختر بهت وابسته شده باشه اذیت میشه ولی بهتر از اینکه با مردی زندگی کنه که ازش سرد شده.
بهتر بود حریمهارو رعایت می کردی تا وابسته نشه

 


من:

یه دختر نباید بدون اطلاع خانواده با پسری برای آشنایی قبل ازدواج وارد رابطه نشه.چون بیشتر اوقات دچار آسیب میشه ولی خوب خیلی بهتره که بعد ازدواج متوجه اشتباهتون نشدین خیلی سخت میشد.ولی ایشون با آسیبی که دیدند باید سعی کنند فراموش کنند راه دیگر ی وجود ندارد

 


الی:

من این اتفاق رو تجربه کردم هنوزم که هنوزه دوسش دارم ولی چه فایده.....
من خواستگارای زیادی داشتم نسبت به هیچ کدومشون حسی نداشتم ولی با ورود این آقا کلا منقلب شده بودم ولی افسوس... . الان هم ذهنیت من نسبت به آقایون تغییر کرده و به قول 22 فکر ازدواج و پسر جماعت رو از سرم بیرون کردم. و تصمیم دارم دکتری شرکت کنم و تحصیلم رو ادامه بدم. آرزوی سلامتی واسه اون آقا دارم و فقط از خدا میخوام آرامشی که قبل آز آشنایی با این آقا داشتم رو بهم برگردونه.

 


زری:

آخه شما پسرا چطوری اینطورین؟ آره برادر من واسش فاجعه است. من خودم مجردم و اینو خوب درک میکنم. حداقل زمانی که اون دختر باید صرف فراموشی شما بکنه6ماهه. اگه تو این6 ماه بهترین خواستگار عمرشو رد کنه خودتو میبخشی؟ حتی بعد فراموشی وقتی به اون آدم سابق فکر میکنی احساس میکنی قلبت داره از کجا کنده میشه هرچند هیچ دوست داشتنی هم وجود نداره. تورو خدا مراقب شکستن دل هم باشین.

 


همدرد:

سلام.دقیقا من این اتفاقو تجربه کردم و اون هم در بحرانی ترین نقطه زندگیم!نمیگم شما اشتباه کردید زمان شناخت رو طولانی کردید اما شما حق نداشتید با حرفای محبت آمیز ایشونو به خودتون علاقمند کنید. چون خانما با شنیدن عاشق میشن.ولی اینجوریا هم نیست که کلا از ازدواج و مرد جماعت زده بشه زمان میبره تا خودشو به دست بیاره در ضمن به شدت بهش برخورده و احساس کمبود میکنه. به سختی میتونه دوباره نسبت به کسی شناخت پیدا کنه و همیشه احساس میکنه اون اتفاق بازم تکرا میشه!من که خودمو پیدا کردم اما راستش هیچ وقت اون آقا رو نمی بخشم و هیچ وقت به خوبی ازش یاد نمیکنم حتی از خوبیاش.مواظب رفتارتون با خانما باشید.

 


ب:

یکی از دوستام سر مسیله تعیین مهریه می خواست خواستگاری رو بهم بزنه خانواده دختر گریه کردن مامان پسر فهمید پسر دلش سوخت رفت دختر رو گرفت شش ماه دختر رفت مهریه را گذاشت اجرا پدر پسر را درآورد

با عقل تصمیم بگیر نه احساس
مبخواستن ایراد نمی گرفتند تا تو را از دست ندهند

به نظر من تصمیم شجاعانه ای گرفتی

 


ادم و حوا:

به نظر من نمیخاد زیاد نگران باشی چون هردوتون تو مرحله اشنایی بودین واینکه الان به این نتیجه رسیدی خیلی بهتر از اینه که بعد ازدواج عیبای همدیگرو بفهمید ... پس خیلی عذاب وجدان نداشته باش

 


mary:

به نظرم این بر میگرده به روحیات خانمها که خیلی حساس و عاطفی هستند . و زود وابسته میشن . اگر در تصمیم خودتون مصمم هستید نگران نباشید . بعد یه مدتی این علاقه و وابستگی کمتر میشه و ممکنه حتی فراموش بشه . این برای آینده هردو تاتون بهتره . زندگی مشترک چیزی نیست که بشه احساسی باهاش برخورد کرد . سعی کنید با مهربانی دلایل خودتون رو براشون توضیح بدید .

 


22:

آقایون لطفا با تعصب جواب ندید
هندونه زیر بغل هم نذارید: تصمیم شجاعانه ایی گرفتی ، مرحله آشنایی بودین اشکالی نداره، زنا حساس و عاطفی ان
متن کامل بخونید:می تونن حرف های محبت آمیزی که بین ما زده شده را فراموش کنند
بنظرتون موقع آشنایی طرفین لاو می ترکونن؟
بنظرتون واسه آشنایی ساده طرف 5 ماه ی رابطه طول می ده؟راه به راه اس میده یا زنگ میزنه
بابا بیخیال داریم خودمونو گول می زنیم
اگه آشنایی بود می شد حداکثر یک ماهه جمع و جورش کرد و اگه شد که بادا بادا مبارک بادا
اما اگه خوششون نیومد رابطه کاملا رسمی بوده و در حد معارفه
در این شرایط نه پسره عذاب وجدان می گیره نه دختره میگه موضوع برام فاجعه است و نمی تونم فراموش کنم !
باید دید رابطشون در چه حد بوده؟
از ی طرف سوال کننده میگه بهش گفتم 50 - 50 و احتمال به هم خوردن هست از ی طرف میگه می تونه حرفای محبت آمیز بینمون فراموش کنه؟
همه حرفای زده شده به نظرم تمام حقایق نیست بلکه سوال کننده محترم کلی گویی کردید و به نفع خودتون بدون شک سانسور
اولش بی تجربه بودی قبول بعدش چی ؟؟؟؟؟ امیدوارم منصف باشید دس تو حساب کتابا نبری

 


دختر خانوم:

شما که 50-50 بودید چرا حرفای محبت آمیز زدید خب؟

احتمالا به شما علاقه مند شدن که این موضوع براشون فاجعه هست ولی اگر مورد مناسبی پیش بیاد خیلی زود فراموش میکنن.

 


 

 

برای ارسال سوال یا مطلب کلیک کنید 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan